Tagok

Elnök
Dr. Molnár Gábor

Képviselő tagok:

  • Stift Nándor
  • Hauser Péter
  • Laczik Zoltán
  • Kapitány Gábor

Nem képviselő tagok:

  • Árendás Péter
  • Kovalik Sándor
  • Csepreghy István
  • Rakusz Mihály

A bizottság feladatai

2.1. A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

2.1.1. Megállapítja a megüresedett önkormányzati helyiségek bérleti jogának pályáztatása esetén a minimális bérleti díjat [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 57. § (1) bekezdés].

2.1.2. Dönt az önkormányzati rendeletben meghatározott kulturális vagy sport rendezvények tekintetében, a közterület-használati hozzájárulást kérő magánszemély, jogi személy (kivéve gazdasági társaság), egyéb szervezet – kérelemére a díjmentességről, amennyiben kérelmező igazolja, hogy az önkormányzati rendelet szerinti díj megfizetése tevékenységét ellehetetlenítené vagy – magánszemély esetén – jövedelmi, vagyoni, szociális helyzete miatt indokolt [22/2006. (III. 29.) ÖKT rendelet 17. § (3) bekezdés].

2.1.3. Gyakorolja az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát esetenként 20 000 eFt összeghatárig a következő esetekben:

a) az intézmények közötti működési feladatrendezés miatti előirányzat átcsoportosítás, ha a feladatok illetve azok teljesítése, a költségvetés tervezésekor számításba vettektől eltérően alakulna, kivéve, ha a feladatok átrendezéséről jogszabály vagy Képviselő-testületi döntés másként határozott,

b) a jóváhagyott intézményi költségvetési előirányzatok közötti átcsoportosítás az önállóan működő intézmények között, ha annak feladataiban jelentős változás következik be

[6/2012. (III. 05.) ÖKT rendelet 9. §].

2.1.4. Évenként áttekinti az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait [1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés g) pont].

2.1.5. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

2.2. A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság általános feladat- és hatáskörei

2.2.1. Közreműködik az éves gazdálkodási terv és módosítási javaslatai kidolgozásában.

2.2.2. Ellenőrzési feladatainak ellátása során együttműködik az önkormányzat revizorával.

2.2.3. Ellenőrzi az önkormányzat vagyonával való gazdálkodást.

2.2.4. Megtárgyalja az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, belépést, összeolvadást, kilépést és megszűnést.

2.2.5. Megtárgyalja az önkormányzati alapítvány létesítését, megszűnését.

2.2.6. Megtárgyalja a kommunális és közüzemi díjak mértékére, közterület-használati, bérleti, használati díjak, tarifák, stb. összegére vonatkozó javaslatokat.

2.2.7. Megtárgyalja a hitelfelvételre irányuló javaslatokat.

2.2.8. Javaslatot tesz a vagyonhasznosításra.

2.2.9. A helyi önkormányzatnál és intézményeinél

2.2.9.1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

2.2.9.2. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyon növekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

2.2.9.3. vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

2.2.10. Javaslatot tesz a vállalkozások helyi támogatásával kapcsolatban benyújtott pályázati kérelem vonatkozásában.