Ügyleírás
A Magyarország területén található ingatlannak megállapított és a központi címregiszterbe (országos címnyilvántartás) bejegyzett címmel kell rendelkeznie.
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 68/2004. (XII. 01.) számú rendelete értelmében az elnevezett közterületeken az ingatlanokat házszámmal kell ellátni.
A település illetékességi területén lévő települési címeket az önkormányzat jegyzője állapítja meg, valamint rendezi azokat. A címmegállapítást és címrendezést (település megnevezése, közterület neve és jellege, a telek egyedi azonosítására szolgáló házszám, ezen belül az épület, lépcsőház, szint, és ajtó száma, illetve megjelölése) a jegyző az eljárás alapjául szolgáló jogszabályok alapján végzi.
A jegyző a települési címek megállapításáról, megváltoztatásáról határozattal dönt. A rendezett címet tartalmazó iratot közölni kell az érintett tulajdonossal, a véglegessé vált határozatot pedig a személyiadat–, és lakcím nyilvántartási, valamint ingatlan-nyilvántartási hatóságokkal.Az új cím a címnyilvántartásban rögzítésre kerül.
Ügyfélfogadás
H: | 13:00-18:00 |
K: | nincs ügyfélfogadás |
SZ: | 08:00-12:00 és 13:00-16:00 |
CS: | nincs ügyfélfogadás |
P: | 08:00-12:00 |
SZO: | nincs ügyfélfogadás |
V: | nincs ügyfélfogadás |
Csatolandó mellékletek
- társasházaknál alapító okirat
- osztatlan közös tulajdonnál használati megosztási megállapodás (nyilatkozat vagy szerződés formájában)
- bérlő esetén a bérleti szerződés másolata
- meghatalmazott eljárása esetén a tulajdonos vagy haszonélvező által aláírt meghatalmazás(közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokirat)
Tájékoztató
Csatolandó mellékletek:
- Amennyiben a kérelmező az ingatlannak nem tulajdonosa, meghatalmazás csatolása szükséges.
- Amennyiben két-, vagy többlakásos ingatlanra kéri a cím rendezését:
- nem társasház esetén mellékelni szükséges a tulajdonosok között létrejött használati megállapodás másolatát, valamint szintenkénti alaprajzot, melyen a lakások bejárata jelölve van
- társasház esetén mellékelni szükséges a földhivatal által ellenjegyzett társasházi alapító okirat másolatát, a társasház bejegyzéséről és az albetétek létesítéséről szóló földhivatali határozat másolatát, a földhivatal által záradékolt változtatási vázrajz másolatát, valamint szintenkénti alaprajzot, melyen a lakások és azok bejárata, valamint a nem lakás albetétek is feltüntetésre kerültek (több lépcsőház esetén lépcsőházanként).
- Amennyiben telekmegosztás, telekösszevonás, épületbejegyzés, belterületbe vonás miatt kéri a cím megállapítását, másolatban mellékelni szükséges a földhivatal által záradékolt változtatási vázrajzot és a földhivatali határozatot.
Egyéb információk:
A kérelem és mellékletei elektronikus úton történő benyújtása az e-papír szolgáltatás igénybevételével (https://epapir.gov.hu) lehetséges, ügyfélkapu regisztrációval rendelkező magánszemélyek részére (a kérelem e-mail útján történő benyújtása esetén hatósági eljárást indítani a hatályos jogszabályok alapján nem áll módunkban).
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.