Települési címek megállapítása, címnyilvántartás
Ügyleírás
A Magyarország területén található ingatlannak megállapított és a központi címregiszterbe (országos címnyilvántartás) bejegyzett címmel kell rendelkeznie.
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 68/2004. (XII. 01.) számú rendelete értelmében az elnevezett közterületeken az ingatlanokat házszámmal kell ellátni.
A település illetékességi területén lévő települési címeket az önkormányzat jegyzője állapítja meg, valamint rendezi azokat. A címmegállapítást és címrendezést (település megnevezése, közterület neve és jellege, a telek egyedi azonosítására szolgáló házszám, ezen belül az épület, lépcsőház, szint, és ajtó száma, illetve megjelölése) a jegyző az eljárás alapjául szolgáló jogszabályok alapján végzi.
A jegyző a települési címek megállapításáról, megváltoztatásáról határozattal dönt. A rendezett címet tartalmazó iratot közölni kell az érintett tulajdonossal, a véglegessé vált határozatot pedig a személyiadat–, és lakcím nyilvántartási, valamint ingatlan-nyilvántartási hatóságokkal.Az új cím a címnyilvántartásban rögzítésre kerül.
Ügyfélfogadás
H: | 13:00-18:00 |
K: | nincs ügyfélfogadás |
SZ: | 08:00-12:00 és 13:00-16:00 |
CS: | nincs ügyfélfogadás |
P: | 08:00-12:00 |
SZO: | nincs ügyfélfogadás |
V: | nincs ügyfélfogadás |
Csatolandó mellékletek
- társasházaknál alapító okirat
- osztatlan közös tulajdonnál használati megosztási megállapodás (nyilatkozat vagy szerződés formájában)
- bérlő esetén a bérleti szerződés másolata
- meghatalmazott eljárása esetén a tulajdonos vagy haszonélvező által aláírt meghatalmazás(közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokirat)
Tájékoztató
Csatolandó mellékletek:
- Amennyiben a kérelmező az ingatlannak nem tulajdonosa, meghatalmazás csatolása szükséges.
- Amennyiben két-, vagy többlakásos ingatlanra kéri a cím rendezését:
- nem társasház esetén mellékelni szükséges a tulajdonosok között létrejött használati megállapodás másolatát, valamint szintenkénti alaprajzot, melyen a lakások bejárata jelölve van
- társasház esetén mellékelni szükséges a földhivatal által ellenjegyzett társasházi alapító okirat másolatát, a társasház bejegyzéséről és az albetétek létesítéséről szóló földhivatali határozat másolatát, a földhivatal által záradékolt változtatási vázrajz másolatát, valamint szintenkénti alaprajzot, melyen a lakások és azok bejárata, valamint a nem lakás albetétek is feltüntetésre kerültek (több lépcsőház esetén lépcsőházanként).
- Amennyiben telekmegosztás, telekösszevonás, épületbejegyzés, belterületbe vonás miatt kéri a cím megállapítását, másolatban mellékelni szükséges a földhivatal által záradékolt változtatási vázrajzot és a földhivatali határozatot.
Egyéb információk:
A kérelem és mellékletei elektronikus úton történő benyújtása az e-papír szolgáltatás igénybevételével (https://epapir.gov.hu) lehetséges, ügyfélkapu regisztrációval rendelkező magánszemélyek részére (a kérelem e-mail útján történő benyújtása esetén hatósági eljárást indítani a hatályos jogszabályok alapján nem áll módunkban).
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Ügyintézés indítása
A településképi vélemény kérését ezen a felületen kell elindítani.
Tovább az ÉTDR oldalraAz űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.
Letölthető dokumentumok
TISZTELT LAKOSOK!
A települési címmegállapítási, illetve rendezési eljárások során több esetben azt tapasztaljuk, hogy a térképi adatok és a bejelentkezettek által használt címek nem azonosak, emellett a közhiteles nyilvántartás adataival sem megegyezők.
Bizonyára Önök is tapasztalták, hogy a lakókörnyezetükben lévő rendezetlen települési címek sokszor okoznak problémát.
A közhiteles központi címregiszter (a továbbiakban: KCR) 2015. évi létrehozását megelőző évtizedekben a címkezelés országosan nem volt egységes, számtalan, címkezelési szabálytalanságból eredő rendezetlen cím keletkezett, mely állapot megszüntetése komoly feladatot jelent a polgármesteri hivatalok számára. A KCR célja, hogy a különböző nyilvántartásokban párhuzamosan szereplő címadatokat egyetlen adatbázisba egyesítse, és ezzel elérje, hogy az adatok naprakészek, pontosak legyenek, és a különböző hatósági nyilvántartásokban szereplő címadatok megegyezzenek, ahhoz a közigazgatás szereplői ügyintézésük során hozzáférjenek.
A települési címek rendezése az ingatlan fekvése szerint illetékes jegyzőjének feladata.
A nyilvántartás naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik a különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) szereplő címek felülvizsgálatával, szükség esetén új címek képzésével.
A nyilvántartási probléma sok esetben a polgár számára is érzékelhetővé válik, mert az érintett címre bejelentkezni nem lehet, emellett a hatósági, pénzintézeti eljárásban (pl. banki hitel ügyintézése) az ügyintézés akadályozott, pályázati eljárásban (pl. lakás-korszerűsítési pályázat) a bíráló hatóság hiánypótlási felhívást bocsát ki, illetve a postai küldemények kézbesítése is megnehezedik. Mindemellett az érvényes bejelentett lakcímhez kötődő egészségügyi szolgáltatások, így a háziorvosi ellátás, a házi gyermekorvosi ellátás és a fogászati alapellátás sem vehető igénybe, a mentőszolgálat esetlegesen késedelemmel ér az ellátásra szoruló személyhez, és a gyermekek bölcsődei, óvodai és iskolai beíratása is problémába ütközhet.
Ügyfeleink hatóságunk előtt legfőképp ezen okok miatt indítanak eljárásokat.
A címek felülvizsgálata, szükség szerinti rendezése, a házszámozás és az egyéb címelemek logikai összefüggéseinek megteremtése tehát immár kilenc és fél éve tartó folyamat.
FONTOS, hogy a hatóságunk az Önök ingatlanaival érintkező közterületek elnevezése, valamint az egyes ingatlanok számozása tárgyában hosszútávú megoldásra törekszik, mellyel elérhető a szinte végleges megoldás.
Az alábbi menüpontok alatt dokumentumok segítségével ismertetjük Önökkel e helyszíni állapotot, valamint a hatóságunk által ismert tényeket. Ebből látható, hogy a számozás sorrendje nem felel meg a hatályos szabályozásnak, emellett ellentmondásos, ismétlődő, több ingatlan azonos címmel rendelkezik.
Kérjük, hogy tanulmányozzák a térképeket és olvassák el az adott területhez mellékelt tájékoztatót.
Köszönjük együttműködését.