Ingatlan csere
Ügyleírás
Tevékenység /folyamat lépései/
1. Az ügyfél kérelmének vagy a hivatalból indult eljárás esetén az eljárás kezdeményező irat érkeztetése, iktatása.
2. A Polgármesteri Hivatal illetékes szervezeti egységeinek a megkeresése annak megállapítása céljából, hogy a tárgyi ingatlanok, cseréje településrendezési, településfejlesztési, vagy egyéb szempontból az Önkormányzat érdekében áll-e, illetve a cserével az Önkormányzat tulajdonába kerülő ingatlan szükséges-e valamely önkormányzati feladat ellátásához.
3. Ha a megkeresett szervezeti egységek nyilatkozatai alapján a csere indokolt, abban az esetben ingatlanforgalmi szakvélemény megrendelése.
4. Az ingatlan értékétől függően előterjesztés készítése a Képviselő-testület, vagy a Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság számára.
5. A csere ingatlan tulajdonosa részére megküldésre kerül a csere tárgyában hozott határozat.
6. Ha a csere partner úgy nyilatkozik, hogy elfogadja a csere feltételeit, abban az esetben elkészítésre kerül a csere szerződés tervezete, amely egyeztetésre kerül az Önkormányzat jogi szakértőjével és a cserepartnerrel.
7. Az előzetesen egyeztetett szerződés aláírásra kerül a Polgármesteri Hivatal kötelezettségvállalás rendjére vonatkozó hatályos szabályzatában foglaltaknak megfelelően.
8. Ha az adásvétel érvényességéhez a vonatkozó jogszabály valamely jóváhagyást, hozzájárulást egyéb kelléket kíván meg, abban az esetben a csere szerződés a nyilatkozatuk megtétele érdekében megküldésre kerül ezen szervek, illetve szervezetek részére is.
9. Ha a szerződés hatályosul – rendelkezésre áll valamennyi jogszabály által megkívánt nyilatkozat, vagy annak hiányában letelt az annak kiadására jogszabályban meghatározott idő, akkor az eladó erről tájékoztatásra kerül, továbbá feljegyzéssel megkeressük a Pénzügyi Irodát amennyiben érték különbözet megfizetésére kerül sor valamelyik fél részéről. A szerződés egy eredeti példánya is megküldésre kerül a Pénzügyi Iroda részére a szerződés nyilvántartásba vétel céljából.
10. Az esetleges értékkülönbözet összegének megfizetését követően kezdeményezzük a tulajdonjogoknak az ingatlan-nyilvántartásba történő átvezetését. A tulajdonjogok átvezetéséről szóló végleges határozat egy példánya átadásra kerül az ingatlan-vagyon katasztert vezető kolléga részére a változásnak az ingatlan-nyilvántartásba történő átvezetése céljából.
11. Az esetleges értékkülönbözet teljes összegének megfizetését követően kerül sor az ingatlanok kölcsönös birtok átruházására. amely megtörténtéről tájékoztatást küldünk a Pénzügyi Iroda az Üzemeltetési Osztály, vagy a BTG Budaörsi Településgazdálkodási NKft. részére.
12. Az ügyirat irattárba helyezése.
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Ügyintézés indítása
A településképi vélemény kérését ezen a felületen kell elindítani.
Tovább az ÉTDR oldalraAz űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.