Ingatlan bérbeadása, haszonkölcsönbe adása
Ügyleírás
1. Ingatlan bérbeadás folyamatának leírása
Tevékenység /folyamat lépései/
1. Az ügyfél kérelmének vagy a hivatalból indult eljárás esetén az eljárást kezdeményező irat érkeztetése, iktatása.
2. Az üres, bérbeadásra alkalmas ingatlan bérleti díjának megállapítása céljából ingatlanforgalmi szakvélemény megrendelése.
3. A bérleti díj összegétől függően előterjesztés készítése a Képviselő-testület, vagy a Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság, valamint nem lakás céljára szolgáló helyiség bérbeadása, haszonkölcsönbe adása esetén pedig a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság számára is. Fő szabályként az előterjesztés a versenyeztetési útján történő értékesítésre tesz javaslatot. Ettől eltérni csak kivételesen indokolt esetben lehet.
4. A hatáskörrel rendelkező döntéshozó szerv határozata alapján, ha kivételesen versenyeztetés mellőzésével történik a bérbeadás, vagy a haszonkölcsönbe adás, abban az esetben az ügyfél részére megküldésre kerül a bérbeadás tárgyában hozott határozat.
5. Ha az ügyfél úgy nyilatkozik, hogy elfogadja a bérlet, vagy a haszonkölcsön feltételeit, abban az esetben elkészítésre kerül az bérleti, vagy haszonkölcsön szerződés tervezete, amely egyeztetésre kerül az Önkormányzat jogi szakértőjével és az ügyféllel.
6. Az előzetesen egyeztetett szerződés aláírásra kerül a Polgármesteri Hivatal kötelezettségvállalás rendjére vonatkozó hatályos szabályzatában foglaltaknak megfelelően.
7. A bérleti szerződés hatályba lépését követően kerül sor a bérlemény birtokba adására, amely megtörténtéről tájékoztatást küldünk a Pénzügyi Iroda, az Üzemeltetési Osztály, vagy a BTG Budaörsi Településgazdálkodási NKft. részére.
8. Az ügyirat irattárba helyezése
9. Ha – fő szabályként - a döntési hatáskörrel rendelkező Képviselő-testület, vagy Bizottság úgy dönt, hogy az ingatlan versenyeztetés útján kerüljön bérbeadásra, abban az esetben lebonyolításra kerül a versenyeztetés a versenyeztetés módját és feltételeit meghatározó döntésben foglaltaknak megfelelően. A versenyeztetésre fő szabályként nyílt pályázati úton kerül sor.
10. A nyílt pályázati felhívás minden alkalommal meghirdetésre kerül a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, honlapján, a helyi televízióban, valamint ingatlan esetében az ingatlan.com internetes hirdetési portálon.
11. A pályázati felhívásban a pályázatok benyújtására meghatározott határidő leteltét követően a beérkezett pályázatok egy pályázat bontó bizottság jelenlétében felbontásra kerülnek. A bontás alkalmával megállapításra kerül az ajánlat tevő személye, továbbá az, hogy a pályázata formai szempontból megfelel-e a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek. Ha a pályázat olyan hiányosságban szenved, amely a pályázati felhívásban rögzítettek szerint pótolható, abban az esetben hiánypótlási felszólítást küldünk az ajánlattevőnek. Ha a hiányosság határidőben megfelelő módon pótlásra kerül, akkor a pályázatot formai szempontból megfelelőnek kell tekinteni.
12. A benyújtott ajánlatokat a döntési hatáskörrel rendelkező Képviselő-testület, vagy Bizottság elbírálja, ezt követően a folyamat megegyezik az 4-8. pontokban írtakkal.
2. Bérleti jogviszony módosítás folyamatának leírása
Tevékenység /folyamat lépései/
1. A fennáló bérleti jogviszony módosítását kezdeményező kérelem vagy az Önkormányzat, mint bérbeadó részéről kezdeményezett módosítás esetéen az eljárást kezdeményező irat érkeztetése, iktatása
2. Ha a bérleti szerződés tartalmazza a bérleti díj emelésének az éves inflációval történő automatikus emelésére vonatkozó rendelkezést, abban az esetben a bérlő értesítése az inflációval megemelt összegű, a tárgyévben általa fizetendő bérleti díj mértékéről
3. A bérleti díj összegétől függően előterjesztés készítése a Képviselő-testület, vagy a Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság, valamint nem lakás céljára szolgáló helyiség bérbeadása, haszonkölcsönbe adása esetén pedig a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság számára is..
4. A hatáskörrel rendelkező döntéshozó szerv által a bérleti szerződés módosítása tárgyában készített határozatmegküldése az ügyfél részére
5. Ha a bérlő úgy nyilatkozik, hogy elfogadja a szerződés módosítás feltételeit abban az esetben elkészítésre kerül az bérleti, vagy haszonkölcsön szerződés módosítás tervezete, amely egyeztetésre kerül az Önkormányzat jogi szakértőjével és az ügyféllel
6. Az előzetesen egyeztetett szerződés módosítás aláírásra kerül a Polgármesteri Hivatal kötelezettségvállalás rendjére vonatkozó hatályos szabályzatában foglaltaknak megfelelően
7. A bérleti szerződés módosítás hatályba lépését követően tájékoztatást küldünk a Pénzügyi Iroda, az Üzemeltetési Osztály, vagy a BTG Budaörsi Településgazdálkodási NKft. részére. a szerződés módosítás egy példányának megküldésével
8. Az ügyirat irattárba helyezése
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.