Biztosítási ügyek - Felelősségbiztosítás
Ügyleírás
Felelősségbiztosítással kapcsolatos ügyintézés folyamatleírása
Tevékenység /folyamat lépései/
1. A Hungarikum Biztosítási Alkusz biztosításközvetítőn keresztül megkötött éves vagyon- és felelősségbiztosítás alapján a felelősségbiztosítás az Önkormányzat tulajdonában és kezelésében levő ingatlanok, közterületek területén bekövetkező felelősségi körében (pl. növényzet, úthiba által) okozott káresetek, káresemények biztosítására terjed ki.
2. A bekövetkezett káreseményt a károsult írásban bejelenti az Önkormányzatnak, a káresemény pontos leírásával (káresemény időpontja és helye, károsult adatai, a bekövetkezett káresemény és a keletkezett kár részletes leírása, a kár becsült értéke, dokumentumok a hatósági intézkedésről, a kárról, illetve a káresemény helyszínéről készített fotókkal igazolva).
3. A Vagyongazdálkodási Iroda munkatársa a beérkezett kárbejelentést írásban megküldi az érintett szakirodáknak szakmai állásfoglalás megkérése céljából, annak érdekében, hogy nyilatkozzanak, arról, hogy a káresemény helyszíne (pl. érintett útszakasz, zöldterület) az Önkormányzat kezelésében van-e, és a bekövetkezett káresemény az Önkormányzat felelősségébe tartozik-e.
4. Amennyiben a káresemény bekövetkezése az Önkormányzat felelőssége a Vagyongazdálkodási Iroda munkatársa a beérkezett kárbejelentést és mellékleteit, a kitöltött kárbejelentő nyomtatvánnyal együtt megküldi az Alkusz cég munkatársának, aki bejelenti a káreseményt a biztosító társasághoz.
Amennyiben a káresemény bekövetkezése nem az Önkormányzat felelőssége, a Vagyongazdálkodási Iroda munkatársa írásban értesíti az ügyfelet(károsult), hogy a bekövetezett kár megtérítésével kapcsolatban az Önkormányzatot felelősség nem terheli, így az Önkormányzattal szemben kártérítési igény nem érvényesíthető. Továbbá tájékoztatja a károsultat, hogy a káreseménnyel, illetve a kártérítési igényével kapcsolatban kihez fordulhat.
5. A biztosító a kárrendezéshez bekéri a károsulttól a szükséges dokumentumokat, iratokat, valamint az Önkormányzat felelősség-elismerő nyilatkozatát, továbbá lefolytatja a kárszemlét.
6. Az elbírálást követően a biztosító a kártérítési összeget - a szerződés szerinti önrész levonásával - átutalja a károsult részére.
A szerződés szerint az Önkormányzatot terhelő, önrész összegének károsult részére történő átutalásáról a Vagyongazdálkodási Iroda ügyintézője intézkedik.
7. Az ügyirat irattárba helyezése
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.