menü lapozás balra
menü lapozás jobbra
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Egyszerű kereső ikon
Egyszerű
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Körzetes kereső ikon
Körzetes
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Térképes kereső ikon
Térképes
Információk térképen
Térképes információk

Külföldön történt házasságkötés anyakönyvezése

Ügyleírás

Magyar állampolgár személyesen terjeszti elő a kérelmét, amelyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján adatlapot tölt ki. Az adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz (Budapest Főváros Kormányhivatala).

Az ügy intézéséhez időpont foglalás szükség.

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik, online foglaláshoz kérjük kattintson az Időpontfoglalás indítása gombra!

H: 13:00-18:00
K: nincs ügyfélfogadás
SZ: 08:00-12:00  és  13:00-16:00
CS: nincs ügyfélfogadás
P: 08:00-12:00
SZO: nincs ügyfélfogadás
V: nincs ügyfélfogadás

Csatolandó mellékletek

  • a külföldi házassági anyakönyvi kivonat hiteles (Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda 1062 Bp. Bajza utca 52.) magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel)
    A hazai anyakönyvezésre irányuló eljárásban nem szükséges fordítás az angol, német vagy francia nyelven kiállított, kormányrendeletben meghatározott anyakönyvi okiratokhoz.
  • a házastársak születési anyakönyvi kivonata
  • a házasság előtti elvált vagy özvegy családi állapotot igazoló okirat
  • nyilatkozat a házasfelek házassági nevéről
  • szükség esetén együttes nyilatkozat a születendő gyermekek családi nevéről

A kérelem kötelező tartalma

  • a férj/feleség magyar állampolgárságának igazolása (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy állampolgársági bizonyítvány)
  • a magyar állampolgár (ok) lakcímkártyája
  • a házastársak anyjának születési neve

Eljáró szervezeti egység

Eljáró szervezeti egység

Igazgatási Iroda
Ügyfélszolgálati és Anyakönyvi Osztály

Ügyintézők elérhetőségei

Ügyintézők elérhetőségei

  • anyakonyv@budaors.hu
  • +36 (23) 447-946
  • +36 (23) 880-404
  • +36 (23) 447-881

Benyújtás módja

Benyújtás módja

Személyesen

Benyújtásra nyitva álló határidő

Benyújtásra nyitva álló határidő


Ügyintézési határidő

Ügyintézési határidő

Budapest Főváros Kormányhivatala ügyintézőjének kézhezvételétől számított 75 nap teljes eljárás esetén.

Amennyiben fennállnak a sommás eljárás feltételei, akkor a hatóság 8 napon belül hozza meg a döntést

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetékmentes

Illetékességi terület

Illetékességi terület

Bármely anyakönyvvezetőnél illetve Kormányablaknál benyújtható a kérelem

Az eljárás jogi alapja

Az eljárás jogi alapja

Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!

Ügyintézés indítása

Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra

További információk

Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.

Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:

Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!

űrlap beküldése az ePapír oldalon

űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al

Tovább a Magyarorszag.hu oldalra

A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.

Betűméret:
akadálymentesített ikon