menü lapozás balra
menü lapozás jobbra
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Egyszerű kereső ikon
Egyszerű
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Körzetes kereső ikon
Körzetes
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Térképes kereső ikon
Térképes
Információk térképen
Az alábbi gombok valamelyikére kattintva, a megnyíló térképen tájékozódhat.
Térképes információk

Bizottságok

Tagok

Elnök
Dr. Molnár Gábor

Képviselő tagok:

  • Stift Nándor
  • Hauser Péter
  • Laczik Zoltán
  • Kapitány Gábor

Nem képviselő tagok:

  • Árendás Péter
  • Kovalik Sándor
  • Csepreghy István
  • Rakusz Mihály

A bizottság feladatai

2.1. A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

2.1.1. Megállapítja a megüresedett önkormányzati helyiségek bérleti jogának pályáztatása esetén a minimális bérleti díjat [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 57. § (1) bekezdés].

2.1.2. Dönt az önkormányzati rendeletben meghatározott kulturális vagy sport rendezvények tekintetében, a közterület-használati hozzájárulást kérő magánszemély, jogi személy (kivéve gazdasági társaság), egyéb szervezet – kérelemére a díjmentességről, amennyiben kérelmező igazolja, hogy az önkormányzati rendelet szerinti díj megfizetése tevékenységét ellehetetlenítené vagy – magánszemély esetén – jövedelmi, vagyoni, szociális helyzete miatt indokolt [22/2006. (III. 29.) ÖKT rendelet 17. § (3) bekezdés].

2.1.3. Gyakorolja az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát esetenként 20 000 eFt összeghatárig a következő esetekben:

a) az intézmények közötti működési feladatrendezés miatti előirányzat átcsoportosítás, ha a feladatok illetve azok teljesítése, a költségvetés tervezésekor számításba vettektől eltérően alakulna, kivéve, ha a feladatok átrendezéséről jogszabály vagy Képviselő-testületi döntés másként határozott,

b) a jóváhagyott intézményi költségvetési előirányzatok közötti átcsoportosítás az önállóan működő intézmények között, ha annak feladataiban jelentős változás következik be

[6/2012. (III. 05.) ÖKT rendelet 9. §].

2.1.4. Évenként áttekinti az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait [1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés g) pont].

2.1.5. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

2.2. A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság általános feladat- és hatáskörei

2.2.1. Közreműködik az éves gazdálkodási terv és módosítási javaslatai kidolgozásában.

2.2.2. Ellenőrzési feladatainak ellátása során együttműködik az önkormányzat revizorával.

2.2.3. Ellenőrzi az önkormányzat vagyonával való gazdálkodást.

2.2.4. Megtárgyalja az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, belépést, összeolvadást, kilépést és megszűnést.

2.2.5. Megtárgyalja az önkormányzati alapítvány létesítését, megszűnését.

2.2.6. Megtárgyalja a kommunális és közüzemi díjak mértékére, közterület-használati, bérleti, használati díjak, tarifák, stb. összegére vonatkozó javaslatokat.

2.2.7. Megtárgyalja a hitelfelvételre irányuló javaslatokat.

2.2.8. Javaslatot tesz a vagyonhasznosításra.

2.2.9. A helyi önkormányzatnál és intézményeinél

2.2.9.1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

2.2.9.2. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyon növekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

2.2.9.3. vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

2.2.10. Javaslatot tesz a vállalkozások helyi támogatásával kapcsolatban benyújtott pályázati kérelem vonatkozásában.

Tagok

Elnök

  • Stift Nándor

Képviselő tagok

  • Dr. Molnár Gábor
  • Monostori-Kalovits Márk
  • Farkas Benedek
  • dr. Czuczor Gergely
  • Török István

Nem képviselő tagok

  • Dr. Vándor András
  • Lakits György
  • Premecz Enikő
  • Szilágyi András

Feladatok

3. Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság

3.1. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

3.1.1. Elbírálja a védett értékek tulajdonosainak kötelezettségei teljesítésének elősegítése érdekében kiírt pályázatot [28/2004. (V. 25.) ÖKT rendelet 6. § (3) bekezdés].

3.1.2. Évente két alkalommal, tavasszal és ősszel dönt a pályázatok elbírálásáról a társasházak felújítási hitelfelvételeinek támogatásával kapcsolatban [31/2004. (V. 25.) ÖKT rendelet 12. § (1) bekezdés].

3.1.3. Dönt a Környezetvédelmi Alapba befolyt összeg lekötött betétként kezelt részének feloldásáról [53/2004. (IX. 15.) ÖKT rendelet 4. § (1) bekezdés].

3.1.4. Hozzájárulást ad az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek elidegenítéséhez, ha azok műemléképületben vannak [56/2004. (X. 04.) ÖKT rendelet 3. § (1) bekezdés c) pont].

3.1.5. Megállapítja az önkormányzati tulajdonban álló helyiségek pályázat útján történő elidegenítésének részletes szabályait [56/2004. (X. 04.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés].

3.1.6. Dönt a forgalomképtelen törzsvagyon egy évet meg nem haladó idejű hasznosításáról, az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve 15 000 eFt-os értékhatáráig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 13. § (3) bekezdés a) pont].

3.1.7. Dönt a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon biztosítékul adásáról, megterheléséről az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (1) bekezdés a) pont].

3.1.8. Dönt a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés a) pont].

3.1.9. Dönt a forgalomképes vagyon elidegenítéséről, megterheléséről, biztosítékul adásáról, a forgalomképes vagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, 6 000 eFt-tól - lakás esetén 2 000 eFt-tól – 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 15. § (1) bekezdés b) pont].

3.1.10. Dönt az önkormányzat vagyonán vagyoni értékű jog biztosításáról a vagyon önkormányzati rendelet szerinti forgalmi értékét figyelembe véve, 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 20. § a) pont].

3.1.11. Dönt tőzsdén jegyzett részvények értékesítéséről, részesedés, részvények vásárlásáról, 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 23. §].

3.1.12. Lemondhat a más személy tulajdonában lévő ingatlanon az önkormányzat javára fennálló, az önkormányzati rendeletben meghatározott jog gyakorlásáról, illetve hozzájárulhat az arra vonatkozó feltételek módosításához [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 24. § (1) bekezdés].

3.1.13. A beköltözhető forgalmi érték 50 %-a mértékéig a jelzáloggal terhelt ingatlan további megterhelését engedélyezheti, amennyiben pénzintézeti hitelt vagy munkáltatói kölcsönt az ingatlan

3.1.13.1. felújítására,

3.1.13.2. komfortfokozatának növelésére,

3.1.13.3. bővítésére,

3.1.13.4. vételár hátralékának kiegyenlítésére

veszik igénybe

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 24. § (2) bekezdés].

3.1.14. Előzetes egyetértését adja, vagy utólag hozzájárul az önkormányzati rendeletben meghatározottak kivételével a következőkhöz:

3.1.14.1. a társasházi alapító-okirat olyan módosításához történő hozzájárulás, amelynek alapján a közös tulajdonnal kapcsolatos elidegenítés jogát a társasház tulajdonostársainak közössége gyakorolhatja;

3.1.14.2. a szervezeti-működési szabályzat olyan rendelkezésével való egyetértés, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati lakás használatának és hasznosításának szabályaira is vonatkozik;

3.1.14.3. olyan közgyűlési határozatot megszavazása, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati, nem lakás céljára szolgáló helyiség használata, hasznosítási módjának megváltoztatását megtiltaná;

3.1.14.4. az alapító-okirat olyan rendelkezéséhez hozzájárulás, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati lakásra vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségre a tulajdonostársak javára elővásárlási vagy előbérleti jogot enged;

3.1.14.5. szavazás a közgyűlésen az épület vagy egy részének felújításáról, a rendes gazdálkodás körét meghaladó kiadásokról, valamint – a közös költséget kivéve – a közösséget terhelő kötelezettségek elvállalásáról;

3.1.14.6. szavazás a közös tulajdon(rész) elidegenítéséről vagy más módon való megszüntetéséről, ideértve az alapító okirat e kérdésekben való módosítását is.

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 26. § (1) bekezdés].

3.1.15. Dönt a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 42. § (1) bekezdésében meghatározott per megindításáról [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 26. § (4) bekezdés].

3.1.16. Dönt a tulajdonosi hozzájárulás kiadásáról:

3.1.16.1. az épületek tetőterében lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek kialakításának engedélyezéséhez;

3.1.16.2. a lakás és helyiség rendeltetésének megváltoztatásához;

3.1.16.3. a közterületeken, illetőleg épületeken reklám elhelyezéséhez, ha kettőnél több helyre kérik a reklám elhelyezésének az engedélyezését, és nem esik a reklámokat szabályozó jogszabályok hatálya alá;

3.1.16.4. a veszélyhelyzetet megszüntető munkák esetében

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 27. § (2) bekezdés].

3.1.17. Dönt az Önkormányzat javára ingatlan tulajdonjogának adásvétel útján történő megszerzéséről 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (2) bekezdés].

3.1.18. Dönt a csereszerződés alapján való ingatlan tulajdonszerzésről, ha sem a megszerzendő, sem a csereként felajánlott - az Önkormányzat tulajdonában lévő – ingó, ingatlan vagyontárgy vagy vagyoni értékű jog forgalmi értéke nem éri el a 15 000 eFt-ot [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 31. § (3) bekezdés].

3.1.19. Dönt a közös tulajdon megszüntetéséről, ha:

3.1.19.1. az Önkormányzat közös tulajdonon fennálló, vagy

3.1.19.2. a közös tulajdon megszüntetése alapján az általa megszerzett újtulajdoni hányad forgalmi értéke a 20 000 eFt-ot nem éri el.

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 32. § (2) bekezdés].

3.1.20. Dönt az önkormányzat tulajdonát terhelő vagyoni értékű jog megváltásáról, és a más tulajdonán ilyen jog ha e jog értéke egy évre számítva az 5 000 eFt-ot nem éri el, és nem egy évre számított értéke a 20 000 eFt-ot nem haladja meg [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 33. § (1) bekezdés].

3.1.21. Dönt az Önkormányzat javára fennálló, az önkormányzati rendeletben meghatározott követelések elengedéséről, illetve mérsékléséről 500 eFt-ot elérő vagy meghaladó, de 3 000 eFt-ot el nem érő értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 36. § (3) bekezdés b) pont].

3.1.22. Dönt az utcanévtáblák egységes kialakításáról [68/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 9. § (5) bekezdés].

3.1.23. Döntést hoz a közterület rendeltetéstől eltérő használatára irányuló kérelemről és a használat időtartamáról, ha a közterületet az alábbi célok valamelyikére kívánják igénybe venni:

3.1.23.1. a közterület tartós megváltozását, beépítését eredményező olyan helyhez kötött műszaki alkotás elhelyezéséhez, amely létesítése építéshatósági engedély köteles tevékenységre,

3.1.23.2. közterületen történő kereskedelmi tevékenységre vagy szolgáltató tevékenységre (szolgáltató fülke, pavilon, épület elhelyezése, üzlet létesítése), valamint turisztikai, kereskedelmi, vendéglátó-ipari hasznosításhoz (vendéglátó létesítményhez kapcsolódó terasz), működési tevékenységhez, mezőgazdasági és kertművelési célú hasznosításhoz;

3.1.23.3. közlekedési szolgáltatással kapcsolatos megállóhelyek, megállóhelyeken létesített fülke és várakozóhelyiség létesítéséhez;

3.1.23.4. utcai árusító és egyéb automaták, valamint távbeszélő fülke felállításához;

3.1.23.5. az Étv.-ben maghatározottak kivételével a közhasználatra még át nem adott és birtokba nem vett terület hasznosításához;

3.1.23.6. az önkormányzat által történő elhelyezést kivéve utcabútor, figyelmeztető és tájékoztató tábla elhelyezéséhez;

3.1.23.7. ünnephez kapcsolódó kiállítás és vásár céljára az ünnep napját megelőző legfeljebb 20 napban, továbbá sport – és kulturális rendezvények, valamint az ezekhez kapcsolódó ideiglenes parkolók létesítéséhez;

3.1.23.8. 1,0 m2 nagyságú vagy annál nagyobb reklámhordozó, és a közterületbe 50 cm-en túl benyúló reklámhordozó elhelyezéséhez

[22/2006. (III.29.) ÖKT rendelet 10. § (1) bekezdés].

3.1.24. Elbírálja a részletfizetési kérelmet az (1) bekezdésben meghatározott ügyekben [22/2006. (III.29.) ÖKT rendelet 14. § (3) bekezdés].

3.1.25. Jóváhagyja a színtervet az iparosított technológiával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának homlokzati hőszigetelést tartalmazó pályázata esetén [17/2008. (III. 27.) ÖKT rendelet 5. § (2) bekezdés].

3.1.26. Dönt a hagyományos technológiával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának, megújuló energiaforrásokkal előállított energiatermelő kapacitások létesítésének helyi támogatására kiírt pályázatra hiánytalan tartalommal benyújtott pályázat alapján a nyújtható támogatás mértékéről [17/2009. (VII. 20.) ÖKT rendelet 5. § (2) bekezdés].

3.1.27. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

3.2. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság általános feladat- és hatáskörei

3.2.1. Részt vesz a vagyongazdálkodási koncepció összeállításában, figyelemmel kíséri annak végrehajtását.

3.2.2. Megtárgyalja a településfejlesztéssel és rendezéssel kapcsolatos koncepciókat és javaslatokat.

3.2.3. Megtárgyalja a közműfejlesztési programokat, javaslatot tesz az ütemtervre, figyelemmel kíséri a város lakosságának kommunális ellátási, szolgáltatási helyzetét, véleményt nyilvánít közműfejlesztési kérdésekben.

3.2.4. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati vagyon felmérését.

3.2.5. Javaslatot tesz a vagyon kezelésének módjára.

3.2.6. Javaslatot tesz a vagyonhasznosításra.

3.2.7. Megtárgyalja vállalkozás indításának lehetőségét, az abban való részvételt.

3.2.8. Közreműködik a befektetési és vállalkozási tevékenység összefogásában, koordinálásában.

3.2.9. Megtárgyalja a koncesszióba adás lehetőségét.

3.2.10. Figyelemmel kíséri a város forgalmi rendjét, a helyi közlekedés alakulását.

3.2.11. Megtárgyalja a közlekedési-, parkolási rendeleteket.

3.2.12. Megtárgyalja a településrendezési eszközöket.

3.2.13. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek elidegenítésére.

3.2.14. Figyelemmel kíséri a környezet védelmét szolgáló jogszabályok végrehajtását.

3.2.15. Figyelemmel kíséri a települési környezetvédelmi programban foglaltak végrehajtását, a végrehajtás feltételeinek biztosítását; a környezetvédelmi programot szükség szerint, de legalább kétévente felülvizsgálja.

3.2.16. A környezetvédelmi feladatok megoldásában együttműködik az állami szervekkel, más önkormányzatokkal, társadalmi szervezettel. Javaslatot tesz az együttműködéssel járó jogok, kötelezettségek rendeleti szabályozására.

3.2.17. Elemzi és értékeli a lakóhelyi környezet állapotának alakulását, annak az emberi egészségre gyakorolt hatását, és arról szükség szerint, de legalább évente tájékoztatja a lakosságot.

3.2.18. A fejlesztési feladatok során érvényesíti a környezetvédelmi követelményeket, elősegíti a környezetvédelmi állapot javítását.

3.2.19. Közreműködik a környezeti ismeretek terjesztésében és fejlesztésében.

3.2.20. Előkészíti az önkormányzati környezetvédelmi programot.

3.2.21. Javaslatot tehet települési önkormányzati környezetvédelmi társulások létrehozására.

3.2.22. Gondoskodik a helyi jelentőségű természeti érték megóvásáról, őrzéséről, fenntartásáról, bemutatásáról valamint helyreállításáról.

3.2.23. Javaslatot tesz a helyi jelentőségű védett természeti terület fenntartásával, természeti állapotának fejlesztésével, őrzésével kapcsolatos kérdésekben.

3.2.24. Javaslatot tesz helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánításra.

3.2.25. Részt vesz a helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítás előkészítésében.

3.2.26. Figyelemmel kíséri a város köztisztasági állapotát.

3.2.27. Kezdeményezheti önkormányzati környezetvédelmi alap létrehozását.

3.2.28. Szervezi a köznevelési és közművelődési intézményekkel közösen a városi környezetvédelmi napot, segítséget nyújt annak programjaihoz.

3.2.29. Javaslatot tesz a vállalkozások helyi támogatásával kapcsolatban benyújtott pályázati kérelem vonatkozásában.

3.2.30. Közreműködik a közbiztonsági feladatok ellátásában.

3.2.31. Előzetesen megtárgyalja és véleményezi a település közbiztonságának helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az azzal kapcsolatos feladatokról szóló rendőrkapitányi beszámolót.

3.2.32. Kapcsolatot tart a közbiztonság területén tevékenykedő civilszervezetekkel, figyelemmel kíséri tevékenységüket, előkészíti koordinálásukat, véleményezi beszámolójukat.

3.2.33. Kapcsolatot tart a közbiztonsággal foglalkozó hivatásos szervekkel és támogatja tevékenységüket.

3.2.34. Figyeli a pályázatokat a közbiztonság-környezetbiztonság területén.

3.2.35. Véleményezi, frissíti a közbiztonsági koncepciót, javaslatot tesz annak bővítésére.

3.2.36. Javaslatot tesz a közbiztonsági és környezetbiztonsági rendezvények, programok szervezése, kiadványok készítésére.

3.2.37. Támogatja a városi drogprevenciós tevékenységet.

3.2.38. Támogatja a katasztrófavédelmi tevékenységet.

3.2.39. Figyelemmel kíséri az általános köz- és környezetbiztonsági helyzetet.

3.2.40. Támogatja a lakossági kezdeményezéseket a köz- és környezetbiztonság területén.

3.2.41. Figyelemmel kíséri a hazai és nemzetközi pályázati lehetőségeket, kezdeményezi, támogatja és nyomon követi az azokban való részvételt.

4. Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság

A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és a Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság Képviselő-testület által átruházott együttes hatáskörei

4.1. Döntenek a forgalomképtelen törzsvagyon egy évet meg nem haladó idejű hasznosításáról, az önkormányzatot megillető, az önkormányzati rendelet szerinti éves nettó árbevétel 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 13. § (3) bekezdés b) pont].

4.2. Döntenek a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon biztosítékul adásáról, megterheléséről az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (1) bekezdés b) pont].

4.3. Döntenek a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés b) pont].

4.4. Döntenek a forgalomképes vagyon elidegenítéséről, megterheléséről, biztosítékul adásáról, a forgalomképes vagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 15. § (1) bekezdés c) pont].

4.5. Döntenek az önkormányzat vagyonán vagyoni értékű jog biztosításáról a vagyon önkormányzati rendelet szerinti forgalmi értékét figyelembe véve, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 20. § b) pont].

4.6. Döntenek tőzsdén jegyzett részvények értékesítéséről, részesedés, részvények vásárlásáról, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 23. §].

4.7. Döntenek az Önkormányzat javára ingatlan tulajdonjogának adásvétel útján történő megszerzéséről 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (3) bekezdés].

4.8. Döntenek az Önkormányzat javára lakás tulajdonjogának az adásvételi szerződés felbontása vagy tartási-, életjáradéki-, öröklési szerződés útján történő megszerzéséről [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (4) bekezdés].

4.9. Döntenek a csereszerződés alapján való ingatlan tulajdonszerzésről, ha sem a megszerzendő, sem a csereként felajánlott - az Önkormányzat tulajdonában lévő – ingó, ingatlan vagyontárgy vagy vagyoni értékű jog forgalmi értéke 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között van [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 31. § (2) bekezdés].

4.10. Döntenek az önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy az önkormányzati rendeletben meghatározott kivétellel a peren kívüli egyezség megkötéséről 20 000 eFt perértékig, illetve egyedi értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 35. § (2) bekezdés].

Tagok

Elnök

  • Laczik Zoltán

Képviselő tagok

  • Stift Nándor
  • Monostori-Kalovits Márk
  • Farkas Benedek
  • Kisberk Balázs
  • dr. Czuczor Gergely

Nem képviselő tagok

  • Spányik József
  • Papp Ilona
  • Betlehem Csaba
  • dr.Bereczki Krisztina
  • Szidiropulosz Edit

Feladatok

5.1. A Közoktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

5.1.1. Jóváhagyja a közművelődési intézmények szervezeti és működési szabályzatát [67/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 8. § (2) bekezdés a) pont].

5.1.2. Jóváhagyja a közművelődési intézmények éves munkatervét [67/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 8. § (2) bekezdés b) pont].

5.1.3. Szakmai beszámoló alapján ellenőrzi a közművelődési intézmények éves munkatervének végrehajtását, évente beszámoltatja a közösségi színtereket és az önkormányzat közművelődési feladatai ellátásában megállapodás alapján részt vevő intézményeket, szervezeteket [67/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 8. § (2) bekezdés c) pont, 9. § (2) bekezdés].

5.1.4. Kiírja a pályázatot a civil támogatására - az éves költségvetési rendeletben meghatározott keretet figyelembe véve – minden év március 31. napjáig és elbírálja a pályázatokat minden év május 31. napjáig.

5.1.5. Elbírálja a kiemelt jelentőségű budaörsi sportesemények támogatására kiírt pályázatot.

5.1.6. Jóváhagyja a köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzatát, pedagógiai programját, házirendjét [2011. évi CXC. törvény 32. § (1) bekezdés i)].

5.1.7. Évenként beszámoltatja a köznevelési intézmények vezetőit az intézmény tevékenységéről [2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdés].

5.1.8. Meghatározza a könyvtár feladatait [1997. évi CXL. törvény 68. § a) pont].

5.1.9. Kiírja a közművelődési intézményvezetői pályázatokat [67/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 8. § (1) bekezdés c) pont].

5.1.10. Kiírja a köznevelési intézményvezetői pályázatokat.

5.1.11. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

5.2. A Közoktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság általános feladat- és hatáskörei

5.2.1. Előkészíti az önkormányzat köznevelési szerződéseit, azokat évente felülvizsgálja és szükség szerint módosítási javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé.

5.2.2. Figyelemmel kíséri a sportintézmények működését, közreműködik a szabadidősport szervezésében, segíti a diáksport tevékenységet, javaslatot tesz az egyesületi szakosztályok támogatására, segíti a versenysport munkáját, segíti a diáksport tevékenységet, véleményt nyilvánít sportlétesítmények hasznosítását illetően.

5.2.3. Megtárgyalja az intézményfejlesztés lehetőségét és erre vonatkozó javaslatot tesz.

5.2.4. Megtárgyalja a köznevelési intézmények átszervezését, szerkezetátalakítását.

5.2.5. Állást foglal köznevelési, közművelődési intézmények névváltoztatásával kapcsolatban.

5.2.6. Megtárgyalja az köznevelési, közművelődési intézményvezetők kinevezésére tett javaslatokat.

5.2.7. Megtárgyalja a művészeti alkotás nem önkormányzati tulajdonú épületen történő elhelyezését.

5.2.8. Javaslatot tesz közterületek elnevezésére, megváltoztatására, emléktáblák elhelyezésére, véleményezi a közterületeken, középületen, önkormányzati épületen műalkotások, emléktáblák elhelyezésére, eltávolítására, felújítására, az önkormányzat tulajdonában lévő műalkotások, műtárgyak restaurálására vonatkozó javaslatot.

5.2.9. Javaslatot tesz képzőművészeti események, kiállítások támogatására.

5.2.10. Javaslatot tesz kulturális alapítványok kuratóriuma tagjainak személyére.

5.2.11. Javaslatot tesz köznevelési, közművelődési intézményvezetők kitüntetésére.

5.2.12. Lefolytatja a Szakály Mátyás Pedagógus Emlékérem odaítélését és átadását megelőző eljárást, ennek keretében a javaslatokat véleményezi és javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

5.2.13. Lefolytatja a címzetes igazgatói, címzetes óvodavezetői, címzetes vezetői cím odaítélését megelőző eljárást, ennek keretében a javaslatokat véleményezi és javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

5.2.14. Lefolytatja a Hauser József Városi Közművelődési Díj odaítélését és átadását megelőző eljárást ennek keretében a javaslatokat véleményezi és javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

5.2.15. Lefolytatja a Sport Díj odaítélését és átadását megelőző eljárást, ennek keretében a javaslatokat véleményezi és javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

5.2.16. Véleményezi a közművelődési megállapodásokat és ellenőrzi azok végrehajtását.

5.2.17. Javaslatot tesz közművelődési intézmény és közösségi szintér létrehozására, szétválasztására, megszüntetésére, elnevezésére.

5.2.18. Együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzatokkal a nemzetiségi köznevelésre irányuló igények felmérésében és a nemzetiségi köznevelés megszervezésében.

5.2.19. Javaslatot tesz a települési nemzetiségi önkormányzatok támogatására vonatkozó pályázattal kapcsolatban. 

Tagok

Elnök

  • Dr. Ritter Gergely

Képviselő tagok

  • Hauser Péter
  • Laczik Zoltán
  • Löfler Dávid

Nem képviselő tagok

  • Szabó Sándorné
  • Dr. Lévai István
  • Hoyos Sándorné

Feladatok

6.1. A Szociális és Egészségügyi Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

6.1.1. Dönt a közüzemi díj támogatásról [23/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 3. § (2) bekezdés, 16. §].

6.1.2. Dönt átmeneti segély pénzintézeti segélynek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában történő nyújtásáról [23/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 3. § (2) bekezdés, 28/C. §].

6.1.3. Méltányossági hatáskörben átmeneti segélyben részesítheti azt a kérelmezőt, aki az átmeneti segély kamatmentes kölcsön jogosultsági feltételeinek nem felel meg, azonban az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételeknek megfelel [23/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 3. § (2) bekezdés, 28/D. §].

6.1.4. Az önkormányzati rendeletben meghatározott különös méltánylást érdemlő esetben a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás önkormányzati rendeletben meghatározott összegétől az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékig eltérhet [23/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 3. § (2) bekezdés, 33. § (4)].

6.1.5. Dönt a kedvezményes üdülés iránti kérelemről [23/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 3. § (2) bekezdés, 41/B. §].

6.1.6. Méltányosságot gyakorol gyermekjóléti ellátásoknál az alábbi esetekben:

6.1.6.1. az intézménybe történő felvétel,

6.1.6.2. az intézményvezető által meghatározott térítési díj mérséklése, elengedése

6.1.6.3. az intézményi ellátással kapcsolatos fellebbezések.

[24/2004. (IV. 20.) ÖKT rendelet 4. § (7) bekezdés].

6.1.7. Dönt önkormányzati bérlakás szociális helyzet alapján történő bérbeadásról, valamint az ilyen jogcímen bérbe adott lakás ismételt bérbeadásáról [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 4. § (2) bekezdés].

6.1.8. Méltányosságból eltekinthet a lakáscélú előtakarékosság megkötésétől a bérbeadás időpontjában önkormányzati bérlakás szociális helyzet alapján kötött bérleti szerződés megszűntét követően ugyanazon bérlőnek történő bérbeadásakor. Hozzájárulhat meglévő bérleti szerződés esetében a bérlő életkörülményeiben történt változás miatt az előtakarékosság teljesítésének szüneteltetéséhez [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 5. § (3) bekezdés].

6.1.9. Bérlőjelöltet sorsol szociális alapon történő bérbeadás feltételeinek megfelelő, névjegyzékbe felvett kérelmezők közül, lakásonként, az első három helyre [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 9. § (1) bekezdés].

6.1.10. Elbírálja az önkormányzati lakásállományból felújítási kötelezettséggel történő bérbeadás tárgyában kiírt pályázatokat; a lakás rendeltetésszerű használatra alkalmas állapota kialakításának költségviselésére a legkedvezőbb összegű ajánlatot tevő pályázókat sorolja az első három helyre, azonos tartalmú ajánlat esetén sorsolással dönti el, hogy mely pályázót sorolja előrébb [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 16. §].

6.1.11. Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben, átmeneti jelleggel,

6.1.11.1. egészségügyi és szociális helyzetre tekintettel,

6.1.11.2. gyermekvédelmi szempontok alapján, vagy

6.1.11.3. a lakhatási feltételek ellehetetlenülése esetén

önkormányzati bérlakás használatát biztosíthatja [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 19. § (1) bekezdés].

6.1.12. Amennyiben az önkormányzati bérlakás átmeneti jelleggel történő biztosítását indokoló rendkívüli méltánylást érdemlő eset bekövetkezik, és a bérlő önmaga oldja meg a lakhatását, a kérelmező jövedelmi, élet-, és lakáskörülményei, valamint a környezettanulmány figyelembevételével albérleti támogatást állapíthat meg részére [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 20. § (1) bekezdés].

6.1.13. Meghosszabbíthatja az albérleti támogatás időtartamát kérelemre egy alkalommal 6 hónapra [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 20. § (5) bekezdés].

6.1.14. Hozzájárul a bérleti jogviszony folytatásához a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Ltv.) 32. §-ában meghatározott esetben [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 21. §].

6.1.15. Hozzájárulást ad a bérlő és élettársa közös kérelmére a bérlőtársakkal bérlőtársi szerződés megkötéséhez, ha az élettárs jogszerű befogadása a lakásba a kérelem benyújtás előtt legalább 6 hónappal megtörtént [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 25. § (2) bekezdés].

6.1.16. Hozzájárulást ad a bérlő és a vele együttlakó (örökbefogadó, mostoha- és nevelő) szülője közös kérelmére a bérlőtársi szerződés megkötéséhez, ha ha a kérelmezők együttlakását egészségi állapotuk indokolttá teszi [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 26. §].

6.1.17. Hozzájárulást ad a bérlő és vele együttlakó gyermeke, továbbá befogadott gyermekének gyermeke közös kérelmére a bérlőtársi szerződést megkötéséhez, ha a gyermek(ek), illetőleg a bérlő befogadott gyermekének gyermeke a 16. életévét betöltötte, és jogszerű befogadásuk a lakásba a kérelem benyújtása előtt legalább két évvel megtörtént [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 27. §].

6.1.18. A fiatalok lakásában történő elhelyezésre kiírt pályázatokat értékeli, és a bérlő személyét kiválasztja [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 30. § (4) bekezdés].

6.1.19. Méltányosságból eltekinthet a lakáscélú előtakarékosság megkötésétől a bérbeadás időpontjában fiatalok lakásában történő elhelyezés jogcímén történő bérbeadáskor. Hozzájárulhat meglévő bérleti szerződés esetében a bérlő életkörülményeiben történt változás miatt az előtakarékosság teljesítésének szüneteltetéséhez [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 30. § (8) bekezdés].

6.1.20. Hozzájárulást ad ahhoz, hogy bérlő az általa használt lakásba az Ltv.-ben meghatározott személyek körén kívül élettársát és annak gyermekeit befogadhassa, feltéve, ha a befogadással a lakásban élők száma nem haladja meg az önkormányzati rendeletben szabályozott lakásigény mértékének felső határát [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 31. § (1) bekezdés].

6.1.21. Dönt a tartási (életjáradéki) szerződéshez való hozzájárulásról az Ltv.-ben meghatározott esetekben az ingatlan jogszerű bérlőjének kérelme alapján[23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 32. § (1) bekezdés].

6.1.22. A bérlő részére szociális körülményeire tekintettel, a családjában egy főre jutó jövedelemtől függően, az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű lakbérkedvezményt állapít meg [23/2012. (VI. 22.) ÖKT rendelet 44. § (1) bekezdés].

6.1.23. Dönt a tanulmányi ösztöndíjakkal kapcsolatos kérelmekről [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 3. §]

6.1.24. Tárgyév május 31. napjáig meghirdeti a köznevelési intézményben tanulók ösztöndíja adott évi fordulójának pályázatát, melyet a helyben szokásos módon közzétesz [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 8. § (3) bekezdés].

6.1.25. Meghirdeti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj adott évi fordulójának pályázatát, az oktatási és kulturális ügyekért felelős miniszter által meghirdetett pályázathoz való csatlakozást követően, az országos pályázati felhívásban meghatározott időszakra, melyet a helyben szokásos módon közzétesz [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 10. § (2) bekezdés].

6.1.26. Meghatározza a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj esetében az önkormányzati ösztöndíjrész tárgyévre szóló havi egy főre jutó összegét [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 10. § (4) bekezdés].

6.1.27. Tárgyév január 31. napjáig meghirdeti a külföldi felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányokhoz való hozzájárulás (ösztöndíj) pályázatát, melyet a helyben szokásos módon közzétesz [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 11. § (3) bekezdés].

6.1.28. Meghatározza az elszámolás határidejét a külföldi felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányokhoz való hozzájárulással (ösztöndíj) kapcsolatban [32/2007. (IX. 24.) ÖKT rendelet 11. § (7) bekezdés].

6.1.29. Döntést hoz a lakáscélú helyi támogatások megállapítása tekintetében [23/2008. (IV. 29.) ÖKT rendelet 3. §, 7. § (2) bekezdés].

6.1.30. Méltányosságból, kérelemre részletfizetést engedélyezhet, amennyiben a jogosulatlanul igénybevett lakáscélú támogatás megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné, az önkormányzati rendeletben meghatározott időtartamra [23/2008. (IV. 29.) ÖKT rendelet 3. §, 8. § (2) bekezdés].

6.1.31. Egyedi elbírálás alapján dönt a hitelképességről és a támogatás odaítéléséről lakásépítési támogatás esetében, ha a jogosultság elbírálásához mellékelt jövedelemigazolások szerint a család egy főre jutó havi nettó jövedelme nem éri el öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének mértékét [23/2008. (IV. 29.) ÖKT rendelet 3. §, 13. § (6) bekezdés].

6.1.32. Engedélyezheti lakásépítési támogatás esetében a támogatás visszafizetésének egy alkalommal, legfeljebb fél évre történő felfüggesztését a támogatott kérelmére – szociális körülményeiben és egészségi állapotában történt, rendkívüli méltánylást érdemlő változás esetén – a visszafizetési kötelezettség a kérelmet megelőző szerződés szerinti teljesítése feltételével [23/2008. (IV. 29.) ÖKT rendelet 3. §, 16. § (1) bekezdés].

6.1.33. Engedélyezheti a lakáshitel támogatás visszafizetésének egy alkalommal, legfeljebb fél évre történő felfüggesztését a támogatott kérelmére – szociális körülményeiben és egészségi állapotában történt, rendkívüli méltánylást érdemlő változás esetén – a visszafizetési kötelezettség a kérelmet megelőző szerződés szerinti teljesítése feltételével a Bizottság engedélyezheti [23/2008. (IV. 29.) ÖKT rendelet 3. §, 21/A. § (7) bekezdés].

6.1.34. Jóváhagyja a szociális, gyermekvédelmi, egészségügyi intézmények szervezeti és működési szabályzatait, szakmai programjait, szakmai terveit, éves szakmai beszámolóit [1993. évi III. törvény 92/B. § (1) bekezdés c)-d) pont, 1997. évi XXXI. törvény 104. § (1) bekezdés d)-e) pont].

6.1.35. Jóváhagyja az önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló beszámolót [1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdés].

6.1.36. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

6.2. A Szociális és Egészségügyi Bizottság általános feladat- és hatáskörei

6.2.1. Kapcsolatot tart a városban tevékenykedő karitatív szervezetekkel.

6.2.2. Megtárgyalja a szociális és gyermekvédelmi intézmények beszámolóit.

6.2.3. Figyelemmel kíséri a város egészségügyi helyzetét, javaslattal él a képviselő testület felé az egészségügyi intézmény működésével kapcsolatos feladatok ellátásához.

6.2.4. Figyelemmel kíséri a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátást végző orvosi szolgálat működését, a város közegészségügy helyzetét.

6.2.5. Figyelemmel kíséri az egészségügyi intézmény működését, megtárgyalja szervezeti és működési rendjüket.

6.2.6. Vizsgálja az intézményfejlesztés lehetőségét és erre vonatkozó javaslatot tesz.

6.2.7. Figyelemmel kíséri a városban a fogyatékkal élők helyzetét, kapcsolatot tart a fogyatékosok civil szervezeteivel, együttműködik a hátrányos helyzetű csoportokkal.

6.2.8. Figyelemmel kíséri az éves költségvetési rendeletben népjóléti feladatokra előirányzott összeg felhasználását.

6.2.9. Figyelemmel kíséri a szociális törvény, a végrehajtására készült önkormányzati rendeletben foglaltak betartását, javaslatot terjeszt a testület elé a szükséges módosításra.

6.2.10. Évente felülvizsgálja az egészségügyi alapellátások körzethatárait, szükség esetén kezdeményezi új körzet létrehozását.

6.2.11. Lefolytatja a „Budaörs Egészségügyéért Díj” odaítélését megelőző eljárást, ennek keretében véleményezi a kitüntetésre javasoltakat és javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

Tagok

Elnök

  • Farkas Benedek

Képviselő tagok

  • Dr. Tóth Ferenc
  • Dr. Molnár Gábor
  • Löfler Dávid

Nem képviselő tagok

  • Rehák Balázs

FeladatoK

7.1. Az Ügyrendi Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

7.1.1. Véleményezési jogot gyakorol az önkormányzati levéltári anyag végleges átadásával kapcsolatban, illetve egyetértési jogot gyakorol a megszűnő önkormányzati levéltár anyagának elhelyezésével kapcsolatban [1991. évi XX. törvény 118. §].

7.1.2. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

7.2. Az Ügyrendi Bizottság általános feladat- és hatáskörei

7.2.1. Előkészíti a testvértelepülési, hazai és más ország önkormányzatával, egyéb szervezettel történő kapcsolatok kialakítását.

7.2.2. Javaslatot dolgoz ki a Képviselő-testület felé a képviselőket érintő etikai kérdésekben.

7.2.3. Megtárgyalja a Képviselő-testület és a Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatait, vizsgálja hatályosulásukat, szükség szerint javaslatot tesz azok módosítására.

7.2.4. Figyelemmel kíséri a Képviselő-testület és szervei jogszerű működését.

7.2.5. Javaslatot tesz bizottságok létrehozására, megszüntetésére és működési feltételeinek kialakítására.

7.2.6. Állást foglal a bizottságok közötti hatásköri összeütközések esetén.

7.2.7. Javaslatot tesz a Képviselő-testület és bizottság rendkívüli ülésének összehívására.

7.2.8. Javaslatot tesz a város által adományozható díjakra, kitüntetésekre.

7.2.9. Döntésre előkészíti a kormányhivatal törvényességi felügyelete körében kibocsátott törvényességi felhívással kapcsolatos tájékoztatást;

7.2.10. Figyelemmel kíséri az átruházott önkormányzati hatáskörök gyakorlását.

7.2.11. Ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, nyilvántartásával, kezelésével és őrzésével, valamint és az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálásával kapcsolatos feladatokat.

7.2.12. Megtárgyalja a polgármester jutalomösszegével kapcsolatos előterjesztést.

7.2.13. Előzetesen megtárgyalja a bírósági népi ülnöki tisztség betöltésére irányuló jelölést.

7.2.14. Előzetesen megtárgyalja és véleményezi a Képviselő-testület éves munkatervét.

7.2.15. Minden év január 31. napjáig felülvizsgálja a tiszteletdíjak és természetbeni juttatások mértékét és rendszerességét.

7.2.16. Megismeri és figyelemmel kíséri az Európai Unió jogforrásait, dokumentumait, eseményeit és azokat értékeli az önkormányzat működésének szempontjából.

7.2.17. Figyelemmel kíséri a képzési programokban való részvételt, kezdeményezi azok szervezését.

7.2.18. Figyelemmel kíséri az önkormányzat társulásokban történő részvételét, illetve ennek lehetőségeit.

Tagok

Elnök

  • Dr. Tóth Ferenc

Képviselő tagok

  • Hauser Péter
  • Kisberk Balázs
  • Kapitány Gábor

Nem képviselő tagok

  • Becz György
  • Horváth Tamás
  • dr. Malik Dean

Feladatok

8. Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság

8.1. Az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

8.1.1. Elfogadja a közbeszerzési tervet.

8.1.2. Elfogadja az előzetes tájékoztatót.

8.1.3. Dönt az önkormányzat központosított közbeszerzéshez történő csatlakozásáról.

8.1.4. Jóváhagyja a közbeszerzési eljárást megindító felhívást.

8.1.5. Dönt a közbeszerzési eljárást megindító felhívás módosításáról, amennyiben az az ajánlattevők alkalmassági feltételeit érinti, kivéve ha a módosítás a törvényesség helyreállítását biztosítja illetve ha a Kbt-ben rögzített határidők ezt nem teszik lehetővé.

8.1.6. Meghozza az eljárást - két szakaszos eljárásban a részvételi szakaszt - lezáró döntést a nemzeti eljárásrend szerinti közbeszerzési eljárásban, illetve azon eljárásokban, melyekben a Kbt. 19. § (2) bekezdése alapján a nemzeti eljárásrend szabályai alkalmazhatók;

8.1.7. Dönt a nemzeti eljárásrend szerinti közbeszerzési eljárásban, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás Kbt. 122. § (7) bekezdés a) pontjában foglalt alkalmazása esetén az ajánlattételre felhívott ajánlattevőkről.

8.1.8. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

8.2. Az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság általános feladat- és hatáskörei

8.2.1. Figyelemmel kíséri a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok érvényesülését, ellenőrzi a közbeszerzési szabályzat alkalmazását és az egyes közbeszerzési eljárásokban.

8.2.2. Javaslatot tesz a közbeszerzési szabályzat módosítására.

8.2.3. Folyamatosan kapcsolatot tart a közbeszerzési eljárásba bevont személyekkel és szervezetekkel, közbeszerzési kérdésekben hatáskörrel rendelkező állami szervekkel.

8.2.4. Rendszeresen tájékozódik a közbeszerzéseket érintő hivatali belső ellenőrzések megállapításairól, és az azokat követő hivatali intézkedésekről. 

Betűméret:
akadálymentesített ikon