menü lapozás balra
menü lapozás jobbra
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Egyszerű kereső ikon
Egyszerű
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Körzetes kereső ikon
Körzetes
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Térképes kereső ikon
Térképes
Információk térképen
Térképes információk

Szociális bérlakás - névjegyzék

Ügyleírás

Azt a lakásigénylőt, aki a szociális helyzet alapján történő bérbeadás feltételeinek megfelel, a Polgármester a névjegyzékbe felveszi és erről a lakásigénylőt határozatban értesíti.

Önkormányzati bérlakás megüresedése esetén a névjegyzékbe felvett kérelmezők közül a bérlőt a Szociális és Egészségügyi Bizottság jelöli ki.

A Szociális és Egészségügyi Bizottság a bérlő kijelölésnél a jövedelmi, élet- és lakáskörülmények, valamint környezettanulmány alapján dönt.

Önkormányzati lakás szociális helyzet alapján meghatározott időre, legfeljebb 2 évre adható bérbe.

A szociális helyzet alapján történő bérbeadásról, valamint az ilyen jogcímen bérbe adott lakás ismételt bérbeadásáról a Szociális és Egészségügyi Bizottság dönt.

Szociális helyzet alapján lakás bérletére az a nagykorú személy jogosult,

  • a) aki a kérelem benyújtásának időpontjában – házastársak és élettársak esetében a felek egyike – legalább 5 éve Budaörs Város közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkezik és Budaörs Város közigazgatási területén életvitelszerűen lakik, és
  • b) akinek háztartásában az egy főre jutó átlagos havi nettó jövedelem a bérlő kijelölését megelőző 6 hónap átlag jövedelme alapján a szociális vetítési alap összegének négyszeresét (114 000 Ft), egyedül élő esetén a szociális vetítési alap összegénekhatszorosát (171 000 Ft) nem haladja meg, és szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4. § b) pontja alapján vagyona nincs.
  • c) írásbeli nyilatkozatban vállalja, hogy a bérleti jogviszony időtartama alatt az Esély Szociális Társulás Szociális és Gyermekjóléti Központ Család- és gyermekjóléti szolgálattal a Rendelet 40. § (1) bekezdése szerint együttműködik,
  • d) nem áll fenn a Rendelet 6. §-ban felsorolt kizáró okok egyike sem.

Csatolandó mellékletek

  • az igénylő nyilatkozata a lakás adatairól, valamint a lakásban közös háztartásban élő személyekről;
  • az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
  • A jogosultság megállapításakor
    • a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
    • b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát
    • kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,
    • c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző háromhónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.
        • amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója illetve a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Foglalkoztatási Osztály igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Foglalkoztatási Osztállyal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani vagy e rendelet alapján ápolási támogatásban részesülnek.
  • A tizenhatodik életévet betöltött gyermek, nagykorúvá vált gyermek tanulói, illetve hallgatói jogviszonya érvényes diákigazolvánnyal igazolható.

A kérelem kötelező tartalma

Kérelem nyomtatványon feltüntettek.

Megjegyzés

Azt a lakásigénylőt, aki nem felel meg a szociális helyzet alapján történő bérbeadás feltételének a Polgármester a névjegyzékbe történő felvételét határozattal elutasítja.

Tájékoztató

TÁJÉKOZTATÁS

A szociális bérlakások bérbeadásának módja Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012. (VI.22.) Önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: rendelet) került szabályozásra.

A rendelet szerint szociális helyzet alapján lakás bérletére az a nagykorú személy jogosult, aki a kérelem benyújtásának időpontjában legalább 5 éve Budaörs Város közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkezik, és életvitelszerűen itt is lakik, és akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja a 85500 Ft-ot, egyedülálló esetén a 142500 Ft-ot.

Jelen kérelemhez csatolni kell:

  • a kérelmező és családtagjai részéről a kérelem benyújtását megelőző 6 hónap jövedelméről szóló igazolást
  • a kérelmező és családtagjai vagyonnyilatkozatát.

A jövedelmet munkáltató által kiállított jövedelemigazolás, vállalkozó vagy őstermelő esetén NAV igazolás a kérelem benyújtását megelőző évről, és könyvelő által kiállított igazolás az elmúlt 6 hónap jövedelméről, családtámogatások esetén a bankszámlakivonat vagy postai kifizetési szelvény, munkanélküliség esetén a Foglalkoztatási Osztály igazolása, és nyilatkozat alkalmi munkavállalásról igazolja.

Eljáró szervezeti egység

Eljáró szervezeti egység

Szociális és Egészségügyi Iroda

Ügyintézési határidő

Ügyintézési határidő

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szerint

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetékmentes

Az eljárás jogi alapja

Az eljárás jogi alapja

  • a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes
  • szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény
  • Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzati tulajdonban álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012. (VI.22.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: Rendelet)

Eljáró szervezeti egység

Eljáró szervezeti egység

Polgármester

Felettes szerv / jogorvoslat

Felettes szerv / jogorvoslat

Képviselő-testület
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!

Ügyintézés indítása

Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra

További információk

Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.

Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:

Ügyintézés indítása

A településképi vélemény kérését ezen a felületen kell elindítani.

Tovább az ÉTDR oldalra
Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!

űrlap beküldése az ePapír oldalon

űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al

Tovább a Magyarorszag.hu oldalra

A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.

Betűméret:
akadálymentesített ikon