menü lapozás balra
menü lapozás jobbra
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Egyszerű kereső ikon
Egyszerű
Szabadszavas kereső a teljes weboldalon
Körzetes kereső ikon
Körzetes
Keressen utcanév alapján! A lakóhelyéhez tartozó információk (helyi képviselő, körzetes óvoda, iskola, védőnő, háziorvos)
Térképes kereső ikon
Térképes
Információk térképen
Térképes információk

Külföldön történt haláleset anyakönyvezése

Ügyleírás

A magyar állampolgár személyesen terjeszti elő a kérelmét, melyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján Adatlapot tölt ki. Az Adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz. (Budapest Főváros Kormányhivatala)

Az ügy intézéséhez időpont foglalás szükség.

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes egyeztetés alapján az alábbi elérhetőségeken:

  • +36 (23) 447-946

  • +36 (23) 880-404
  • +36 (23) 447-881
  • anyakonyv@budaors.hu

vagy online foglaláshoz kattintson az Időpontfoglalás indítása gombra!

H: 13:00-18:00
K: nincs ügyfélfogadás
SZ: 08:00-12:00  és  13:00-16:00
CS: nincs ügyfélfogadás
P: 08:00-12:00
SZO: nincs ügyfélfogadás
V: nincs ügyfélfogadás

Csatolandó mellékletek

A külföldi halotti anyakönyvi kivonat hiteles (OFFI 1062 Budapest, Bajza utca 52.) magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel) az elhunyt születési, házassági anyakönyvi kivonata, elvált vagy özvegy családi állapotot igazoló okirat, személyi igazolvány, lakcímigazolvány, útlevél, vezetői engedély.

A külföldi okiratok hiteles fordítását az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda végzi. – https://www.offi.hu

A hazai anyakönyvezésre irányuló eljárásban nem szükséges fordítás az angol, német vagy francia nyelven kiállított, kormányrendeletben meghatározott anyakönyvi okiratokhoz.

A kérelem kötelező tartalma

Az elhunyt magyar állampolgárságát igazoló irat (személyi igazolvány, útlevél, állampolgársági bizonyítvány)

Eljáró szervezeti egység

Eljáró szervezeti egység

Igazgatási Iroda
Ügyfélszolgálati és Anyakönyvi Osztály

Benyújtás módja

Benyújtás módja

Személyesen

Ügyintézési határidő

Ügyintézési határidő

Budapest Főváros Kormányhivatala ügyintézőjének kézhezvételétől számított 75 nap teljes eljárás esetén.

Amennyiben fennállnak a sommás eljárás feltételei, akkor a hatóság 8 napon belül hozza meg a döntést

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetéke

Az eljárás illetékmentes

Illetékességi terület

Illetékességi terület

Bármely anyakönyvvezetőnél illetve Kormányablaknál benyújtható

Az eljárás jogi alapja

Az eljárás jogi alapja

Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!

Ügyintézés indítása

Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra

További információk

Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.

Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:

Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!

űrlap beküldése az ePapír oldalon

űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al

Tovább a Magyarorszag.hu oldalra

A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.

Betűméret:
akadálymentesített ikon