Lakbértámogatás
Ügyleírás
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló 53/2013. (XII.21.) önkormányzati rendeletének (továbbiakban: rendelet) 13. §-a értelmében
Lakbértámogatásra jogosult a nem önkormányzati vagy nem állami tulajdonban lévő, Budaörs Város Közigazgatási területén bérelt lakásban élő gyermeke(ke)t eltartó család amennyiben az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) a kérelem benyújtásának időpontjában legalább egy éve Budaörs Város közigazgatási területén életvitelszerűen lakik és bejelentett lakcímmel rendelkezik,
b) bérelt lakásának mértéke nem haladja meg
ba) 3 személyig 2 lakószobást, illetve 1+2 félszobás lakást, amelynek alapterülete nem nagyobb 65m2-nél,
bb) 3 személy felett személyenként további 20 m2 vehető figyelembe,
c) a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 600%-át (171 000 Ft),
d) vagyona nincs.
A lakbértámogatás alapjául szolgáló lakbér felső mértéke 170 000 Ft. A támogatás havi összege 30 000 Ft.
Csatolandó mellékletek
2. az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
- A jogosultság megállapításakor
a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,
c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző háromhónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.
3. amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója illetve a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Foglalkoztatási Osztály igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Foglalkoztatási Osztállyal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani vagy e rendelet alapján ápolási támogatásban részesülnek.
A tizenhatodik életévet betöltött gyermek, nagykorúvá vált gyermek tanulói, illetve hallgatói jogviszonya érvényes diákigazolvánnyal igazolható.
4. az igénylő és családtagjai vagyonnyilatkozata, mely szerint nem rendelkezik vagyonból származó olyan jövedelemmel, melyből a lakásfenntartási kiadások fedezhetők lennének;
5. lakásbérleti szerződés másolata, mely a lakás tulajdonosa és a lakbértámogatást kérelmező között jött létre;
A kérelem kötelező tartalma
Kérelem nyomtatványon feltüntettek
Tájékoztató
Tájékoztatás
Lakbértámogatásra jogosult a nem önkormányzati vagy nem állami tulajdonban lévő, Budaörs Város Közigazgatási területén bérelt lakásban élő gyermeke(ke)t eltartó család amennyiben az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
- a) a kérelem benyújtásának időpontjában legalább egy éve Budaörs Város közigazgatási területén életvitelszerűen lakik és bejelentett lakcímmel rendelkezik,
- b) bérelt lakásának mértéke nem haladja meg
- ba) 3 személyig 2 lakószobást, illetve 1+2 félszobás lakást, amelynek alapterülete nem nagyobb 65m2-nél,
- bb) 3 személy felett személyenként további 20 m2 vehető figyelembe,
- c) a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 600 %-át (171 000 Ft),
- d) vagyona nincs.
A lakbértámogatás alapjául szolgáló lakbér felső mértéke 170 000 Ft. A támogatás havi összege 30 000 Ft.
A támogatás megállapításához szükséges igazolások:
- az igénylő nyilatkozata a lakás adatairól, valamint a lakásban közös háztartásban élő személyekről;
- az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
- A jogosultság megállapításakor
- a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
- b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.
- c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző három hónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.
- amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója illetve a háztarásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Foglalkoztatási Osztály igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Foglalkoztatási Osztállyal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani vagy e rendelet alapján ápolási támogatásban részesülnek.
- A tizenhatodik életévet betöltött gyermek, nagykorúvá vált gyermek tanulói, illetve hallgatói jogviszonya érvényes diákigazolvánnyal igazolható,
- az igénylő és családtagjai vagyonnyilatkozata;
- lakásbérleti szerződés másolata, mely a lakás tulajdonosa és a lakbértámogatást kérelmező között jött létre.
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Ügyintézés indítása
A településképi vélemény kérését ezen a felületen kell elindítani.
Tovább az ÉTDR oldalraAz űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.