Ingatlan vásárlás
Ügyleírás
Tevékenység /folyamat lépései/
1. Az ügyfél kérelmének vagy a hivatalból indult eljárás esetén az eljárás kezdeményező irat érkeztetése, iktatása.
2. A Polgármesteri Hivatal illetékes szervezeti egységeinek a megkeresése annak megállapítása céljából, hogy a tárgyi ingatlan megvásárlása településrendezési, településfejlesztési, vagy egyéb szempontból az Önkormányzat érdekében áll-e, illetve szükséges-e valamely önkormányzati feladat ellátásához.
3. Ha a megkeresett szervezeti egységek nyilatkozatai alapján az ingatlan megvásárlása indokolt, abban az esetben ingatlanforgalmi szakvélemény megrendelése.
4. Az ingatlan értékétől függően előterjesztés készítése a Képviselő-testület, vagy a Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság számára.
5. Az eladó részére megküldésre kerül a vásárlás tárgyában hozott határozat.
6. Ha az eladó úgy nyilatkozik, hogy elfogadja a vásárlás feltételeit, abban az esetben elkészítésre kerül az adásvételi szerződés tervezete, amely egyeztetésre kerül az Önkormányzat jogi szakértőjével és a vevővel.
7. Az előzetesen egyeztetett szerződés aláírásra kerül a Polgármesteri Hivatal kötelezettségvállalás rendjére vonatkozó hatályos szabályzatában foglaltaknak megfelelően.
8. Ha a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján van olyan, aki az adásvétellel kapcsolatosan elővásárlási joggal rendelkezik, abban az esetben az adásvételi szerződés az elővásárlási jog gyakorlására felszólítással megküldésre kerül a jogosultak részére.
9. Ha az adásvétel érvényességéhez a vonatkozó jogszabály valamely jóváhagyást, hozzájárulást egyéb kelléket kíván meg, abban az esetben az adásvételi szerződés a nyilatkozatuk megtétele érdekében megküldésre kerül ezen szervek, illetve szervezetek részére is.
10. Ha a szerződés hatályosul – rendelkezésre áll valamennyi jogszabály által megkívánt nyilatkozat, vagy annak hiányában letelt az annak kiadására jogszabályban meghatározott idő, akkor az eladó erről tájékoztatásra kerül, továbbá feljegyzéssel megkeressük a Pénzügyi Irodát a vételár teljes egészének, vagy a szerződésben meghatározott részének megfizetése érdekében.
Nyilvántartásba vétel céljából a szerződés egy eredeti példánya is megküldésre kerül a Pénzügyi Iroda részére
11. A vételár teljes összegének megfizetését követően – ingatlan esetében - kezdeményezzük az Önkormányzat tulajdonjogának az ingatlan-nyilvántartásba történő átvezetését.
12. A vételár teljes összegének a megfizetését követően kerül sor a megvásárol ingatlan birtokának az átruházására, amely megtörténtéről tájékoztatást küldünk a Pénzügyi Iroda az Üzemeltetési Osztály, vagy a BTG Budaörsi Településgazdálkodási NKft. részére. részére.
13. A tulajdonjog átvezetéséről szóló végleges határozat egy példánya átadásra kerül az ingatlan-vagyon katasztert vezető kolléga részére a változásnak az ingatlan-nyilvántartásba történő átvezetése céljából.
14. Az ügyirat irattárba helyezése.
Az űrlap E-önkormányzat portálon keresztül történő kitöltéséhez XXXXXXXX regisztrációval kell rendelkeznie!
Ügyintézés indítása
Az E-önkormányzat portál oldalon elérhető űrlapra sajnos közvetlen hivatkozást nem tudunk tenni, ezért az adott ügyet kérjük, hogy keresse meg a portálon! Tovább az E-önkormányzat oldalra
További információk
Az oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak segítségvonalán tájékozódhat.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Az űrlap ügyfélkapun keresztül történő kitöltéséhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie!
űrlap beküldése az ePapír oldalon
űrlap online kitöltése és beküldése iForm-al
Tovább a Magyarorszag.hu oldalra
A magyarorszag.hu oldalon használt űrlap kitöltővel kapcsolatban a kormányzati ablak 1818-as segítségvonalán tájékozódhat.