Tagok

Elnök

  • Stift Nándor

Képviselő tagok

  • Dr. Molnár Gábor
  • Monostori-Kalovits Márk
  • Farkas Benedek
  • dr. Czuczor Gergely
  • Török István

Nem képviselő tagok

  • Dr. Vándor András
  • Lakits György
  • Premecz Enikő
  • Szilágyi András

Feladatok

3. Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság

3.1. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei

3.1.1. Elbírálja a védett értékek tulajdonosainak kötelezettségei teljesítésének elősegítése érdekében kiírt pályázatot [28/2004. (V. 25.) ÖKT rendelet 6. § (3) bekezdés].

3.1.2. Évente két alkalommal, tavasszal és ősszel dönt a pályázatok elbírálásáról a társasházak felújítási hitelfelvételeinek támogatásával kapcsolatban [31/2004. (V. 25.) ÖKT rendelet 12. § (1) bekezdés].

3.1.3. Dönt a Környezetvédelmi Alapba befolyt összeg lekötött betétként kezelt részének feloldásáról [53/2004. (IX. 15.) ÖKT rendelet 4. § (1) bekezdés].

3.1.4. Hozzájárulást ad az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek elidegenítéséhez, ha azok műemléképületben vannak [56/2004. (X. 04.) ÖKT rendelet 3. § (1) bekezdés c) pont].

3.1.5. Megállapítja az önkormányzati tulajdonban álló helyiségek pályázat útján történő elidegenítésének részletes szabályait [56/2004. (X. 04.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés].

3.1.6. Dönt a forgalomképtelen törzsvagyon egy évet meg nem haladó idejű hasznosításáról, az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve 15 000 eFt-os értékhatáráig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 13. § (3) bekezdés a) pont].

3.1.7. Dönt a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon biztosítékul adásáról, megterheléséről az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (1) bekezdés a) pont].

3.1.8. Dönt a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés a) pont].

3.1.9. Dönt a forgalomképes vagyon elidegenítéséről, megterheléséről, biztosítékul adásáról, a forgalomképes vagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, 6 000 eFt-tól - lakás esetén 2 000 eFt-tól – 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 15. § (1) bekezdés b) pont].

3.1.10. Dönt az önkormányzat vagyonán vagyoni értékű jog biztosításáról a vagyon önkormányzati rendelet szerinti forgalmi értékét figyelembe véve, 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 20. § a) pont].

3.1.11. Dönt tőzsdén jegyzett részvények értékesítéséről, részesedés, részvények vásárlásáról, 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 23. §].

3.1.12. Lemondhat a más személy tulajdonában lévő ingatlanon az önkormányzat javára fennálló, az önkormányzati rendeletben meghatározott jog gyakorlásáról, illetve hozzájárulhat az arra vonatkozó feltételek módosításához [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 24. § (1) bekezdés].

3.1.13. A beköltözhető forgalmi érték 50 %-a mértékéig a jelzáloggal terhelt ingatlan további megterhelését engedélyezheti, amennyiben pénzintézeti hitelt vagy munkáltatói kölcsönt az ingatlan

3.1.13.1. felújítására,

3.1.13.2. komfortfokozatának növelésére,

3.1.13.3. bővítésére,

3.1.13.4. vételár hátralékának kiegyenlítésére

veszik igénybe

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 24. § (2) bekezdés].

3.1.14. Előzetes egyetértését adja, vagy utólag hozzájárul az önkormányzati rendeletben meghatározottak kivételével a következőkhöz:

3.1.14.1. a társasházi alapító-okirat olyan módosításához történő hozzájárulás, amelynek alapján a közös tulajdonnal kapcsolatos elidegenítés jogát a társasház tulajdonostársainak közössége gyakorolhatja;

3.1.14.2. a szervezeti-működési szabályzat olyan rendelkezésével való egyetértés, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati lakás használatának és hasznosításának szabályaira is vonatkozik;

3.1.14.3. olyan közgyűlési határozatot megszavazása, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati, nem lakás céljára szolgáló helyiség használata, hasznosítási módjának megváltoztatását megtiltaná;

3.1.14.4. az alapító-okirat olyan rendelkezéséhez hozzájárulás, amely a külön tulajdonban lévő önkormányzati lakásra vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségre a tulajdonostársak javára elővásárlási vagy előbérleti jogot enged;

3.1.14.5. szavazás a közgyűlésen az épület vagy egy részének felújításáról, a rendes gazdálkodás körét meghaladó kiadásokról, valamint – a közös költséget kivéve – a közösséget terhelő kötelezettségek elvállalásáról;

3.1.14.6. szavazás a közös tulajdon(rész) elidegenítéséről vagy más módon való megszüntetéséről, ideértve az alapító okirat e kérdésekben való módosítását is.

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 26. § (1) bekezdés].

3.1.15. Dönt a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 42. § (1) bekezdésében meghatározott per megindításáról [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 26. § (4) bekezdés].

3.1.16. Dönt a tulajdonosi hozzájárulás kiadásáról:

3.1.16.1. az épületek tetőterében lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek kialakításának engedélyezéséhez;

3.1.16.2. a lakás és helyiség rendeltetésének megváltoztatásához;

3.1.16.3. a közterületeken, illetőleg épületeken reklám elhelyezéséhez, ha kettőnél több helyre kérik a reklám elhelyezésének az engedélyezését, és nem esik a reklámokat szabályozó jogszabályok hatálya alá;

3.1.16.4. a veszélyhelyzetet megszüntető munkák esetében

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 27. § (2) bekezdés].

3.1.17. Dönt az Önkormányzat javára ingatlan tulajdonjogának adásvétel útján történő megszerzéséről 15 000 eFt értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (2) bekezdés].

3.1.18. Dönt a csereszerződés alapján való ingatlan tulajdonszerzésről, ha sem a megszerzendő, sem a csereként felajánlott - az Önkormányzat tulajdonában lévő – ingó, ingatlan vagyontárgy vagy vagyoni értékű jog forgalmi értéke nem éri el a 15 000 eFt-ot [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 31. § (3) bekezdés].

3.1.19. Dönt a közös tulajdon megszüntetéséről, ha:

3.1.19.1. az Önkormányzat közös tulajdonon fennálló, vagy

3.1.19.2. a közös tulajdon megszüntetése alapján az általa megszerzett újtulajdoni hányad forgalmi értéke a 20 000 eFt-ot nem éri el.

[60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 32. § (2) bekezdés].

3.1.20. Dönt az önkormányzat tulajdonát terhelő vagyoni értékű jog megváltásáról, és a más tulajdonán ilyen jog ha e jog értéke egy évre számítva az 5 000 eFt-ot nem éri el, és nem egy évre számított értéke a 20 000 eFt-ot nem haladja meg [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 33. § (1) bekezdés].

3.1.21. Dönt az Önkormányzat javára fennálló, az önkormányzati rendeletben meghatározott követelések elengedéséről, illetve mérsékléséről 500 eFt-ot elérő vagy meghaladó, de 3 000 eFt-ot el nem érő értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 36. § (3) bekezdés b) pont].

3.1.22. Dönt az utcanévtáblák egységes kialakításáról [68/2004. (XII. 01.) ÖKT rendelet 9. § (5) bekezdés].

3.1.23. Döntést hoz a közterület rendeltetéstől eltérő használatára irányuló kérelemről és a használat időtartamáról, ha a közterületet az alábbi célok valamelyikére kívánják igénybe venni:

3.1.23.1. a közterület tartós megváltozását, beépítését eredményező olyan helyhez kötött műszaki alkotás elhelyezéséhez, amely létesítése építéshatósági engedély köteles tevékenységre,

3.1.23.2. közterületen történő kereskedelmi tevékenységre vagy szolgáltató tevékenységre (szolgáltató fülke, pavilon, épület elhelyezése, üzlet létesítése), valamint turisztikai, kereskedelmi, vendéglátó-ipari hasznosításhoz (vendéglátó létesítményhez kapcsolódó terasz), működési tevékenységhez, mezőgazdasági és kertművelési célú hasznosításhoz;

3.1.23.3. közlekedési szolgáltatással kapcsolatos megállóhelyek, megállóhelyeken létesített fülke és várakozóhelyiség létesítéséhez;

3.1.23.4. utcai árusító és egyéb automaták, valamint távbeszélő fülke felállításához;

3.1.23.5. az Étv.-ben maghatározottak kivételével a közhasználatra még át nem adott és birtokba nem vett terület hasznosításához;

3.1.23.6. az önkormányzat által történő elhelyezést kivéve utcabútor, figyelmeztető és tájékoztató tábla elhelyezéséhez;

3.1.23.7. ünnephez kapcsolódó kiállítás és vásár céljára az ünnep napját megelőző legfeljebb 20 napban, továbbá sport – és kulturális rendezvények, valamint az ezekhez kapcsolódó ideiglenes parkolók létesítéséhez;

3.1.23.8. 1,0 m2 nagyságú vagy annál nagyobb reklámhordozó, és a közterületbe 50 cm-en túl benyúló reklámhordozó elhelyezéséhez

[22/2006. (III.29.) ÖKT rendelet 10. § (1) bekezdés].

3.1.24. Elbírálja a részletfizetési kérelmet az (1) bekezdésben meghatározott ügyekben [22/2006. (III.29.) ÖKT rendelet 14. § (3) bekezdés].

3.1.25. Jóváhagyja a színtervet az iparosított technológiával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának homlokzati hőszigetelést tartalmazó pályázata esetén [17/2008. (III. 27.) ÖKT rendelet 5. § (2) bekezdés].

3.1.26. Dönt a hagyományos technológiával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának, megújuló energiaforrásokkal előállított energiatermelő kapacitások létesítésének helyi támogatására kiírt pályázatra hiánytalan tartalommal benyújtott pályázat alapján a nyújtható támogatás mértékéről [17/2009. (VII. 20.) ÖKT rendelet 5. § (2) bekezdés].

3.1.27. Dönt az éves költségvetésben részére meghatározott keret felhasználásáról.

3.2. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság általános feladat- és hatáskörei

3.2.1. Részt vesz a vagyongazdálkodási koncepció összeállításában, figyelemmel kíséri annak végrehajtását.

3.2.2. Megtárgyalja a településfejlesztéssel és rendezéssel kapcsolatos koncepciókat és javaslatokat.

3.2.3. Megtárgyalja a közműfejlesztési programokat, javaslatot tesz az ütemtervre, figyelemmel kíséri a város lakosságának kommunális ellátási, szolgáltatási helyzetét, véleményt nyilvánít közműfejlesztési kérdésekben.

3.2.4. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati vagyon felmérését.

3.2.5. Javaslatot tesz a vagyon kezelésének módjára.

3.2.6. Javaslatot tesz a vagyonhasznosításra.

3.2.7. Megtárgyalja vállalkozás indításának lehetőségét, az abban való részvételt.

3.2.8. Közreműködik a befektetési és vállalkozási tevékenység összefogásában, koordinálásában.

3.2.9. Megtárgyalja a koncesszióba adás lehetőségét.

3.2.10. Figyelemmel kíséri a város forgalmi rendjét, a helyi közlekedés alakulását.

3.2.11. Megtárgyalja a közlekedési-, parkolási rendeleteket.

3.2.12. Megtárgyalja a településrendezési eszközöket.

3.2.13. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek elidegenítésére.

3.2.14. Figyelemmel kíséri a környezet védelmét szolgáló jogszabályok végrehajtását.

3.2.15. Figyelemmel kíséri a települési környezetvédelmi programban foglaltak végrehajtását, a végrehajtás feltételeinek biztosítását; a környezetvédelmi programot szükség szerint, de legalább kétévente felülvizsgálja.

3.2.16. A környezetvédelmi feladatok megoldásában együttműködik az állami szervekkel, más önkormányzatokkal, társadalmi szervezettel. Javaslatot tesz az együttműködéssel járó jogok, kötelezettségek rendeleti szabályozására.

3.2.17. Elemzi és értékeli a lakóhelyi környezet állapotának alakulását, annak az emberi egészségre gyakorolt hatását, és arról szükség szerint, de legalább évente tájékoztatja a lakosságot.

3.2.18. A fejlesztési feladatok során érvényesíti a környezetvédelmi követelményeket, elősegíti a környezetvédelmi állapot javítását.

3.2.19. Közreműködik a környezeti ismeretek terjesztésében és fejlesztésében.

3.2.20. Előkészíti az önkormányzati környezetvédelmi programot.

3.2.21. Javaslatot tehet települési önkormányzati környezetvédelmi társulások létrehozására.

3.2.22. Gondoskodik a helyi jelentőségű természeti érték megóvásáról, őrzéséről, fenntartásáról, bemutatásáról valamint helyreállításáról.

3.2.23. Javaslatot tesz a helyi jelentőségű védett természeti terület fenntartásával, természeti állapotának fejlesztésével, őrzésével kapcsolatos kérdésekben.

3.2.24. Javaslatot tesz helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánításra.

3.2.25. Részt vesz a helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítás előkészítésében.

3.2.26. Figyelemmel kíséri a város köztisztasági állapotát.

3.2.27. Kezdeményezheti önkormányzati környezetvédelmi alap létrehozását.

3.2.28. Szervezi a köznevelési és közművelődési intézményekkel közösen a városi környezetvédelmi napot, segítséget nyújt annak programjaihoz.

3.2.29. Javaslatot tesz a vállalkozások helyi támogatásával kapcsolatban benyújtott pályázati kérelem vonatkozásában.

3.2.30. Közreműködik a közbiztonsági feladatok ellátásában.

3.2.31. Előzetesen megtárgyalja és véleményezi a település közbiztonságának helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az azzal kapcsolatos feladatokról szóló rendőrkapitányi beszámolót.

3.2.32. Kapcsolatot tart a közbiztonság területén tevékenykedő civilszervezetekkel, figyelemmel kíséri tevékenységüket, előkészíti koordinálásukat, véleményezi beszámolójukat.

3.2.33. Kapcsolatot tart a közbiztonsággal foglalkozó hivatásos szervekkel és támogatja tevékenységüket.

3.2.34. Figyeli a pályázatokat a közbiztonság-környezetbiztonság területén.

3.2.35. Véleményezi, frissíti a közbiztonsági koncepciót, javaslatot tesz annak bővítésére.

3.2.36. Javaslatot tesz a közbiztonsági és környezetbiztonsági rendezvények, programok szervezése, kiadványok készítésére.

3.2.37. Támogatja a városi drogprevenciós tevékenységet.

3.2.38. Támogatja a katasztrófavédelmi tevékenységet.

3.2.39. Figyelemmel kíséri az általános köz- és környezetbiztonsági helyzetet.

3.2.40. Támogatja a lakossági kezdeményezéseket a köz- és környezetbiztonság területén.

3.2.41. Figyelemmel kíséri a hazai és nemzetközi pályázati lehetőségeket, kezdeményezi, támogatja és nyomon követi az azokban való részvételt.

4. Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság

A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és a Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság Képviselő-testület által átruházott együttes hatáskörei

4.1. Döntenek a forgalomképtelen törzsvagyon egy évet meg nem haladó idejű hasznosításáról, az önkormányzatot megillető, az önkormányzati rendelet szerinti éves nettó árbevétel 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 13. § (3) bekezdés b) pont].

4.2. Döntenek a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon biztosítékul adásáról, megterheléséről az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (1) bekezdés b) pont].

4.3. Döntenek a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást és a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt korlátozást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 14. § (2) bekezdés b) pont].

4.4. Döntenek a forgalomképes vagyon elidegenítéséről, megterheléséről, biztosítékul adásáról, a forgalomképes vagyon hasznosításáról az önkormányzati rendeletben meghatározott érték megállapítást figyelembe véve, ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 15. § (1) bekezdés c) pont].

4.5. Döntenek az önkormányzat vagyonán vagyoni értékű jog biztosításáról a vagyon önkormányzati rendelet szerinti forgalmi értékét figyelembe véve, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 20. § b) pont].

4.6. Döntenek tőzsdén jegyzett részvények értékesítéséről, részesedés, részvények vásárlásáról, 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 23. §].

4.7. Döntenek az Önkormányzat javára ingatlan tulajdonjogának adásvétel útján történő megszerzéséről 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (3) bekezdés].

4.8. Döntenek az Önkormányzat javára lakás tulajdonjogának az adásvételi szerződés felbontása vagy tartási-, életjáradéki-, öröklési szerződés útján történő megszerzéséről [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 30. § (4) bekezdés].

4.9. Döntenek a csereszerződés alapján való ingatlan tulajdonszerzésről, ha sem a megszerzendő, sem a csereként felajánlott - az Önkormányzat tulajdonában lévő – ingó, ingatlan vagyontárgy vagy vagyoni értékű jog forgalmi értéke 15 000 eFt és 25 000 eFt értékhatár között van [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 31. § (2) bekezdés].

4.10. Döntenek az önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy az önkormányzati rendeletben meghatározott kivétellel a peren kívüli egyezség megkötéséről 20 000 eFt perértékig, illetve egyedi értékhatárig [60/2004. (X. 20.) ÖKT rendelet 35. § (2) bekezdés].