Pályázati felhívás: Budaörsi gazdasági társaságok települési cím változása miatti változásbejegyzési költségek támogatására
2025. április 28.
Budaörs Város Önkormányzata a 3/2025. (II.26) ÖKT.sz. és 45/2025. (IV.16.) ÖKT.sz. határozatai alapján – 2025. évre nyílt pályázatot hirdet a budaörsi gazdasági társaságok támogatására.
A pályázati felhívás az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet VI. fejezetében foglaltakkal összhangban kerül kiírásra.
1. Pályázat célja:
Budaörsi gazdasági társaságok a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda 2025. január 1-jét követően véglegessé vált döntésén alapuló települési cím változása miatti változásbejegyzési költségeinek támogatása.
A pályázat kiírója: Budaörs Város Önkormányzata.
A támogatás jogcíme: A pályázó működési támogatásának nem minősülő, vissza nem térítendő támogatás/ csekély összegű támogatás formájában.
2. A támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg és forrása:
15.000.000 Ft Budaörs Város Önkormányzata 2025. évi költségvetéséről szóló 1/2025. (II.28) ÖKT rendelet alapján. 12. sz. melléklet 59. sor Önkormányzat kiadásai/Működési kiadások/Egyéb működési célú kiadások/Működési célú támogatások államháztartáson kívülre elemi előirányzati szinten - Budaörsi gazdasági társaságok települési cím változása miatti változásbejegyzési költségeinek támogatása
3. A támogatás formája:
A jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (a továbbiakban: általános de minimis rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani.
Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az általános de minimis rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma bármely három év során nem haladhatja meg a 300.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az általános de minimis rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is, amelyek fúzió, felvásárlás és szétválás esetére tartalmaznak további rendelkezéseket.
A kedvezményezett vállalkozásnak az általános de minimis rendelet 7. cikkének (4) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év (háromszor háromszázhatvanöt nap) során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
A támogatást nyújtó a kedvezményezettnek az általános de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az általános de minimis rendeletre.
A támogatás euró és forint közötti átváltásánál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. § (1) bekezdése alapján kell eljárni.
Nem nyújtható általános csekély összegű (de minimis) támogatás az általános de minimis rendelet 1. cikk (1) bekezdése szerint:
- az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott halászati és akvakultúra-termékek elsődleges előállításával foglalkozó vállalkozásoknak,
- az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott a halászati és akvakultúra-termékek feldolgozása és forgalmazása területén működő vállalkozásoknak, amennyiben a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg;
- a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak,
- a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozásoknak, a következő esetekben:
i. amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre;
ii. amennyiben a támogatás feltétele az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbadás; - a harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz;
- az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött támogatás esetében.
Amennyiben egy vállalkozás az általános de minimis rendelet 1. cikke (1) bekezdés a-d) pontokban említett halászati és mezőgazdasági ágazatokban, valamint az általános de minimis rendelet hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet, az általános de minimis rendelet szabályait kizárólag ez utóbbi ágazatokban nyújtott támogatásokra kell alkalmazni, feltéve, hogy a kedvezményezett a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése által biztosítja, hogy az általános de minimis rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az általános de minimis rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.
A támogatás, az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével, más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatással 300.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
Az általános csekély összegű támogatás halmozható azonos elszámolható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékére kell diszkontálni. A diszkontálás céljára és a bruttó támogatástartalom kiszámításához az odaítélés idején érvényes referenciarátát kell alkalmazni.
A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a kedvezményezett köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.
4. Pályázók köre:
Budaörsi székhelyű, telephelyű, fióktelepű gazdasági társaságok, amelyeknek települési cím változása miatt változásbejegyzési eljárás iránti kérelmet szükséges benyújtaniuk a cégbírósághoz és a 2024. évi nettó árbevételük a 25.000.000-Ft-ot, azaz huszonötmillió forintot nem haladja meg.
5. Érvénytelenségi okok:
- nem budaörsi székhelyű, telephelyű vagy fióktelepű gazdasági társaság
- nem a pályázat melléklete szerint adatlapon nyújtotta be pályázatát
- a határidő lejárta után nyújtja be pályázatát
6. A támogatásnyújtást kizáró feltételek:
Nem részesülhet támogatásban az a gazdasági társaság, amely a kérelem benyújtásakor, illetve a döntéshozatali eljárás folyamata alatt:
- az államháztartásról szóló törvényben meghatározottak szerint nem lehet támogatási jogviszonyban kedvezményezett;
- nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének;
- a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint nem minősül átláthatónak;
- jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási, vagy egyéb – a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott – eljárás alatt áll;
- esedékessé vált és meg nem fizetett adótartozása – ideértve az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adókat is – , valamint járulék-, illeték- vagy vámtartozása van;
- nyilvántartásba vételére, vagy beszámolójának elfogadására és letétbe helyezésére vonatkozó jogszabályi kötelezettségének nem tett eleget;
- a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett;
- a pályázati kiírásban meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja,
- az Önkormányzat által a támogatási döntést megelőző három éven belül nyújtott támogatással összefüggő beszámolási kötelezettségének határidőben nem vagy nem megfelelő módon tett eleget, a támogatás visszafizetésére kötelezték.
7. A támogatási kérelemhez csatolni kell:
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat eredeti vagy annak hiteles másolatát,
- eredeti aláírási címpéldányt,
- igazolást arról, hogy nincs adó-, díjtartozása illetve lejárt esedékességű meg nem fizetett köztartozása,
- a gazdasági társaság 2024. évi adóbevallásának másolatát, mint a gazdasági társaság nettó árbevételét igazoló dokumentumot
Nettó árbevétel fogalma:
- 2000. évi C. törvény - a számvitelről 72. §-a szerinti fogalommeghatározás és a
- 1990. évi C. törvény - a helyi adókról 52. § 22. pontja szerinti nettó árbevétel fogalma az irányadó, - Kitöltött pályázati adatlapot, közpénzekből nyújtott támogatás átláthatósági nyilatkozatot és közzétételi kérelmet, de minimis nyilatkozatot (2. sz. melléklet),
- Nyilatkozatot arról, hogy a pályázati kiírás 6. pontjában felsorolt támogatásnyújtást kizáró feltételek egyike sem áll fenn a gazdasági tásaság tekintetében.
8. A támogatás mértéke:
Az egy pályázó által elnyerhető egyösszegű, vissza nem térítendő támogatás: 50.000 Ft, azaz ötvenezer forint, függetlenül a cégeljárás fix és az ügyvédi díj változó összegétől.
9. Támogatási időszak és a támogatás formája
A pályázat 2025. június 1. és 2025. december 31. között nyújtható be és a települési cím változása miatti változásbejegyzési eljárás költségeihez nyújt egyszeri, vissza nem térítendő támogatást.
10. Támogatható kiadások:
Települési cím változása miatti változásbejegyzési eljáráshoz kapcsolódó cégbírósági eljárási illetéke, közzétételi költségtérítés, ügyvédi költség. Nem csak a cégbírósági változásbejegyzési kérelem eljárási illetéke (15.000-Ft) és közzétételi költségtérítése (3.000-Ft), hanem a cégbírósági változásbejegyzési eljárás ügyvédi költségei is megjelennek az ügyintézéshez kapcsolódóan.
A támogatás harmadik fél javára nem ruházható át!
11. Pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot és annak mellékleteit a Budaörsi Polgármesteri Hivatal részére elektronikus kapcsolattartás útján e-Papír szolgáltatáson keresztül, az Önkormányzati igazgatás témacsoportot kiválasztva, Budaörs Város Önkormányzata címzett részére, az Ügytípusnál a Címnyilvántartási ügyeket választva szükséges benyújtani.
A pályázatot kizárólag az erre a célra kialakított pályázati adatlapokon lehet benyújtani.
Pályázati adatlapok letölthetők Budaörs Város Önkormányzata honlapjáról: www.budaors.hu
12. Hiánypótlás
A pályázat benyújtását követően hiánypótlásra a felszólítást követően, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül van lehetőség.
13. Pályázat benyújtásának határideje és helye:
A pályázatot és annak mellékleteit a Budaörsi Polgármesteri Hivatal részére elektronikus kapcsolattartás útján e-Papír szolgáltatáson keresztül, az Önkormányzati igazgatás témacsoportot kiválasztva, Budaörs Város Önkormányzata címzett részére, az Ügytípusnál a Címnyilvántartási ügyeket választva szükséges benyújtani.
A benyújtás határideje:
2025. JÚNIUS 1-TŐL 2025. DECEMBER 31-ÉIG FOLYAMATOS.
14. A pályázatok elbírálásával és döntéssel kapcsolatos tudnivalók:
A pályázatok elbírálásának határideje: folyamatos
A pályázatok elbírálásáról az Ügyrendi és Előkészítő Bizottság dönt.
A Bizottság az elbírálás során az alábbi szempontokat veszi figyelembe.
Budaörs Város Önkormányzata 2025. január 1. napját követően véglegessé vált települési cím változásával kapcsolatos döntése miatt szükséges változásbejegyzési eljárás lefolytatása és annak igazolása:
- a tárgyi ügyintézéshez kapcsolódóan a cégbírósági változásbejegyzési kérelem eljárási illetékén (15.000-Ft) és közzétételi költségtérítésen (3.000-Ft) túl a cégbírósági változásbejegyzési eljárás ügyvédi költségei.
A pályázat eredményéről minden pályázó írásban, elektronikus úton kap értesítést legkésőbb a döntést követő 15. napig.
A pályázatokkal kapcsolatos döntések az Önkormányzat honlapján - www.budaors.hu a döntést követő 8 napon belül közzétételre kerülnek.
A döntés ellen fellebbezésnek helye nincs.
15. Szerződéskötés, pályázati összeggel való elszámolás:
A nyertes pályázókkal Budaörs Város Önkormányzat támogatási szerződést köt, amely részletesen tartalmazza a kapott támogatással való elszámolás szabályait. Támogató Támogatott számára számadási kötelezettséget ír elő a céljelleggel kapott összeg rendeltetésszerű felhasználásáról. Támogatott legkésőbb 2026. február 20. napjáig köteles elszámolni a támogatási összeg felhasználásáról a gazdasági társaság nevére szóló díjbefizetési és számlamásolatokkal.
16. A pályázatról további felvilágosítás kérhető:
- Budaörsi Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda – dr. Szauter Anikó osztályvezető (I. em. 117. iroda)
- tel: +36-23-447-945, e-mail: szauter.aniko@budaors.hu
Jelen pályázati kiírás részét képezi a Pályázati útmutató és a Pályázati adatlapok, melyek letölthetők a www.budaors.hu oldalról vagy igényelhetők a fenti elérhetőségek egyikén.