Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 79/2025. (V.28.) ÖKT számú határozata alapján kétfordulós, nyilvános pályázatot hirdet a 115/A/1 helyrajzi számú, természetben a Budaörs, Templom tér 17. földszint 1. szám alatt található ingatlan a bérbeadás útján történő hasznosítására.

1. A pályázat tárgya:

Budaörs Város Önkormányzata határozott, 5 éves időtartamra bérbeadás útján hasznosítani kívánja a tulajdonát képező 115/A/1 helyrajzi számú, természetben a Budaörs, Templom tér 17. földszint 1. szám alatt található iroda megnevezésű ingatlant és a Társasházi Alapító okirat szerint hozzá tartozó helyiségeket. (továbbiakban: Ingatlan)

A lejárati határidőt megelőző 6 hónappal a felek felülvizsgálják a bérlet feltételeit, különös tekintettel a bérleti díj összegére, és megegyezés esetén további 5 évre meghosszabbításra kerülhet a bérleti szerződés.

2. Az Épület és a 115/A/1 helyrajzi számú ingatlan bemutatása

Az Épület a Szabadság út és a Templom tér sarkán található. Területe téglalap alakú 731 m2, összközműves, elektromos áram, vezetékes víz, csatorna és gázvezeték van, valamint kerítéssel és épülettel bekerített. A Templom tér felől személy- és kétszárnyú gépkocsi bejárati kapuja van. Az udvaron két db gépkocsi tároló is van, melyből Budaörs Város Önkormányzatának tulajdonát egy db 28 m2 alapterületű gépkocsi tároló képezi, amely a 115/A/2 helyrajzi számú irodához tartozik. A 115/A/1 helyrajzi számú ingatlan tulajdoni lapján szereplő 64 m2-es melléképület elbontásra került, helyén beton térburkolat van.

Az épület 3 társasházi albetétet magába foglaló társasház: 2 albetét Budaörs Város Önkormányzata tulajdonában, 1 albetét magánszemély tulajdonában van.

A telken álló 1860. körül épült lakóház Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testülete Budaörs Város Településképének védelméről szóló 28/2017.(IX.21.) önkormányzati rendelete alapján helyi védett épület a Templom műemléki környezetében. Az épület a Szabadság út felől zártsoros beépítéssel, kő és tégla sávalapozással, szigeteletlenül, vegyes kő és égetett agyagtégla felmenő falazattal, a pince tégla dongaboltozattal, poroszsüveg közbenső és fagerendás záró födémszerkezettel épült.

Az épület műszaki állapotára tekintettel 2022. márciusában megtörtént az utcai homlokzat felújítása. Az utcai nyílászárók kívül mázolva lettel. Az udvari homlokzat vakolt, színezett, a szigetelés hibái, a felhúzódó talajnedvesség miatt a lábazat és a homlokzat vakolathiányos. Az épület tetőszerkezete fagerendás. A cserepek közepes állapotúak, a tetőszerkezet kissé hullámos.

A bádogos szerkezetek horganyzott acéllemezből készültek. Az épület nyílászárói vegyes régi, gerébtokos, fakeretes, egyszeres üvegezésűek, illetve részben hőszigetelt üvegezésűek. A belső lépcső egykarú, fagerendás szerkezet, helyenként mozog. Az épület pincéjében raktárak, földszintjén gyógyszertár és orvosi rendelő, emeletén lakások vannak, padlástere beépítetlen. A lakóház általános állapota közepes. A lakóház udvara és a padlás osztatlan közös tulajdonban vannak, értékük az eszmei hányadban jelenik meg.

Az épület Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testülete Budaörs Város Településképének védelméről szóló 28/2017.(IX.21.) önkormányzati rendelete alapján helyi védett épület a Templom műemléki környezetében, amelyre a rendelet a következő általános előírásokat tartalmazza:

  • A védett értékekre alkalmazni kell a jelen rendelet vonatkozó egyéb településképi követelményeit.
  • Ha jelen rendelet 2. számú melléklete nem jelöli, hogy csak a telek egy része védett, akkor a telek teljes egészében védelem alatt áll.
  • Amennyiben az épületrész védett, a telken lévő egyéb épületek átalakításakor, bővítésekor, illetve új épülettel való beépítése estén illeszkedni kell a védett épületrészhez.
  • Azon építési tevékenység, mely a védett érték létét, állagát veszélyezteti, vagy károsítását jelenti, közérdeket sért.
  • A védett érték korszerűsítését, átalakítását, bővítését a védettség nem zárja ki, de az épület védettségre okot adó jellegzetességei nem változtathatók meg.
  • Védett érték károsítása nem megengedett, azaz minden olyan beavatkozás, ami a védett érték teljes, vagy részleges megsemmisülését, építészeti karakterének részleges vagy teljes előnytelen megváltoztatását, általános esztétikai, szerkezeti értékcsökkenését eredményezi.
  • Védett épületen klímaberendezés közterületről látható módon nem helyezhető el.
  • Védett építményt elbontani nem lehet.
  • Védett építmény bontása kizárólag a védelem megszűntetését követően lehetséges, a bontást megelőzően az építményről részletes dokumentációt kell készíteni, valamint lehetőség szerint meg kell őrizni az értékes építészeti elemeket, tárgyakat.

A rendelet Budaörs Város Önkormányzata honlapján (www.budaors.hu) teljes terjedelemben megtalálható, tekintettel arra, hogy vannak eljárásokhoz kötött előírások is a helyi védett épületekre.

Az épület műszaki állapotára tekintettel 2022. márciusában megtörtént az utcai homlokzat felújítása.

115/A/1 helyrajzi számú ingatlan:

Az ingatlan-nyilvántartás adatai szerint a földszint 1. szám alatt található, 173 m2 alapterületű, „iroda” megnevezésű nem lakás céljára szolgáló helyiség, a társasházi alapító okirat szerint a hozzá tartozó 72 m2 alapterületű pincével és 64 m2 területű melléképülettel, 5.200/10.000 tulajdoni hányaddal. (A 64 m2 alapterületű melléképület ténylegesen már nincs meg, az ingatlan-nyilvántartásból még nem került törlésre.)

Az ingatlan 44 m2 területű része jelenleg Orvosi rendelőként működik, bérlője a Dermamedic Kft. és Dr. Nagy Zsuzsa. A Kft. jelenleg hatályos, határozott idejű bérleti szerződés alapján Orvosi rendelőt üzemeltet a helyiségrészben. A bérleti szerződés lejárata: 2025. 06.30.

Az Orvosi rendelő udvari, külön bejáratú. Földszinti, az ingatlan-nyilvántartás szerint „iroda” megnevezésű helyiségből gipszkarton falakkal választották le. Biztonsági bejárati ajtó vezet a váróba, majd a rendelőbe. A helyiségcsoportban padlófűtés van, a tárgyi helyiségrészt a funkciónak megfelelően alakították ki. Az ablakok fakeretes, spalettás, régi típusúak, a beltéri ajtók közepes minőségűek. Fűtésre Immergas fali gázkazán és padlófűtés van beépítve, a melegvizet alsó beépítésű elektromos bojler szolgáltatja. A falon, a szigetelés hibája miatt falnedvesség, vakolat leválás látszik.

Az Orvosi rendelő adatai

Alapterülete44,41 m2
Belmagassága
3,31 m
Tájolás
Ablakok a Templom tér felé
Épületen belüli elhelyezkedése
Földszinten, személy bejárat az utcáról, udvari lépcsőn keresztül, 4 + 2 lépcső felfelé
Tulajdonos
Budaörs Város Önkormányzata 1/1
Elektromos energia
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva, mérőóra van
Vízellátás
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva
Fűtés
Gáz kombi falikazán (Immergas), padlófűtés
Melegvíz
Gáz kombi falikazán (Immergas) és elektromos bojler
Gázvezeték
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva, gázóra a 115/A/2 irodában
Csatorna
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva
Szemétszállítás
Közüzemi szolgáltatás
Alaprajzi eltérés
Nincs
Felületképzések típusa
Közepes
Felületképzések állapota
Közepes, falnedvesség 0,30-0,50 m-ig

 

Az Orvosi rendelő helyiségstruktúrája és felületképzések

VáróJárólap
Festett 
Padlófűtés
Rendelő
 Járólap
Csempe + festett
Padlófűtés
Raktár
Járólap
Festett
Fali gázkazán
WC
Járólap
Festett

  

A helyiség fennmaradó 129 m2 területű részének, továbbá a helyiséghez a társasházi alapító okirat szerint tartozó 72 m2 alapterületű pincének a bérlője az OFFICINA Patika Kereskedelmi Bt. volt 2023. 06.01. napjáig.

A volt gyógyszertári rész bejárata a Szabadság út felől három lépcsőn közelíthető meg, akadálymentes bejárat az udvar felől lehetséges. A felületképzések gyenge- közepes állapotban vannak, a körítő falakon belül 0,30-0,50 m-ig falnedvesség nyomai látszanak. Fűtésre a pincében elhelyezett FÉG fali gázkazán szolgál, a hőleadók öntöttvas és lemez radiátorok. A melegvizet 2 db 40 literes elektromos bojler állítja elő. Az udvar felől gazdasági bejárat szolgál az áruszállításra. Az ablakok részben régi típusú, fakeretes, egyszeres üvegezésűek, kívülről mázolt, belülről gyenge állapotban, illetve részben hőszigeteltek, gyenge minőségű üvegezéssel. A járólap burkolat és az álmennyezet, beépített világítással, közepes állapotban van. A laboratóriumban a mettlahci felpúposodott, mozog. A többi helyiség burkolata gyenge, korszerűtlen, régi, de tiszta állapotú.

A pincék az udvari közlekedőből jobbra és balra közelíthetők meg. Padlóburkolatuk járólap, a falakon nedvesség látszik.

A volt Gyógyszertár adatai

Alapterülete

földszint: 128,53 m2, pincék (2 db): 71,92 m2

Belmagassága
Földszint: 3,41 m, az álmennyezet alatt 2,90 m, pince: 2,39-2,68 m
Tájolás
Utcai és udvari bejárat
Épületen belüli elhelyezkedése
Földszinten és pinceszinten
Tulajdonos
Budaörs város Önkormányzata 1/1
Elektromos energia
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva, mérőóra van
Vízellátás
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva, vízóra van
Fűtés
Gáz falikazán a pincében, melegvizes radiátorok a patikában
Melegvíz
Elektromos bojler, 2 db 40 literes- Hajdu
Gázvezeték
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva, mérőóra van
Csatorna
Közüzemi hálózatra csatlakoztatva
Szemétszállítás 
Közüzemi szolgáltatás
Alaprajzi eltérés
Nincs
Felületképzések típusa
Gyenge - közepes
Felületképzések állapota
Közepes, falnedvesség a pincében és a földszinten


 

A volt Gyógyszertár helyiségstruktúrája és felületképzések

HelyiségPadló
Fal
Megjegyzések
Előtér, közlekedő
Kőlap + PVC

Műanyag lambéria + festett


Iroda
PVC
Tapéta

Officina
Járólap
Festett 
Álmennyezet 2,90 m
Labor
Mettlachi
Csempe + festett

Mosogató 
Mettlachi
Csempe + festett
40 l-es elektromos bojler
Közlekedő
Mettlachi
Csempe + festett

Zuhanyozó
Mettlachi
Csempe + festett

WC 1 és WC 2
Mettlachi
Csempe + festett

Raktár
PVC
Festett
40 l-es elektromos bojler
Raktár
Mettlachi
Festett

  

Pince jobb és bal oldal

HelyiségPadló
Fal
Megjegyzések
Pince raktárak
Járólap
Kő és tégla, részben vakolt

FÉG fali gázkazán, melegvizes radiátorok. Belmagasság 2,39-2,68 m

3. A bérlet időtartama:

A bérleti szerződés határozott, 5 éves időtartamra szól, mely meghosszabbítható.

A lejárati határidőt megelőző 6 hónappal a felek felülvizsgálják a bérlet feltételeit, különös tekintettel a bérleti díj összegére, és megegyezés esetén további 5 évre meghosszabbításra kerülhet a bérleti szerződés.

4. A 115/A/1 helyrajzi számú ingatlan bérleti díja:

A havi bérleti díj minimális mértéke: 491.065,- Ft+ ÁFA/hó

A bérleit díj minden év január 1. napjától, a Központi Statisztikai Hivatal által az előző évre közzétett hivatalos infláció mértékével azonos mértékben változik. Az első módosítás időpontja: 2027. január 1.

Bérlő köteles az Ingatlant rendeltetésszerű használatra alkalmassá tenni legkésőbb a bérleti szerződés aláírásától számított 360. napon belül. Bérlő a rendeltetésszerű állapot kialakításának időtartamára havonta a havi teljes bérleti díj 25%-ának megfelelő mértékű bérleti díjat köteles Bérbeadó részére megfizetni.

Bérlő az Ingatlan rendeltetésszerű használatának megkezdése napjától, de legkésőbb 361. naptól kezdődően teljes összegű bérleti díjat köteles megfizetni, amelybe az Ingatlannak a Bérlő által történő rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételére tekintettel Bérlő a rendeltetésszerű használat kialakításának a Bérbeadó által elismert költségeit havonta a havi bérleti díjba beszámíthatja, a teljes bérleti díj 50 %-áig.

Bérlő mindaddig jogosult havonta a teljes havi bérleti díjba, annak 50 %-áig az Ingatlan rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételének a Bérbeadó által elismert költségeit beszámítani, ameddig annak beszámítása teljes mértékben meg nem történik.

A havi bérleti díj összegére a pályázónak kell ajánlatot tennie.

5. Folytatható tevékenységek, kötelezettség vállalások:

A Bérlő által pályázatban megjelölt tevékenységhez a szükséges engedélyeket, hozzájárulásokat a Bérlő saját költségén köteles beszerezni. Engedélyköteles tevékenységet csak végleges engedély birtokában lehet megkezdeni.

Az Ingatlan rendeltetésszerű használatra alkalmassá tétele Bérlő kötelessége és költsége.

Bérlő az Ingatlant annak rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételéig csak a felújítás elvégzése céljából és csak az ahhoz szükséges mértékben használhatja.

Bérlő kötelezettséget vállal arra, hogy a korábban gyógyszertárként funkcionáló helyiség betegforgalmi bejáratát az eredeti helyére áthelyezi és az ingatlanhoz tartozó pince szigetelését elvégzi. A betegforgalmi bejáratnak a korábbi helyére történő áthelyezése a Főépítész Iroda által előzetesen jóvágyott tervek alapján végezhető el.

A Bérbeadó és a Bérlő a bérleti díjba beszámítható – Bérbeadó által elismert - ráfordításairól írásban külön megállapodást kötnek.

A megállapodást és annak esetleges módosítását Budaörs Város Önkormányzata Képviselő- testületének Pénzügyi Ellenőrző és Vagyongazdálkodási Bizottsága hagyja jóvá.

A bérbeszámításnál a Bérlő havonta a teljes bérleti díj ötven százalékának megfelelő összeget fizeti mindaddig, amíg költségei teljes egészében beszámításra kerülnek. Ha a bérleti szerződés azt megelőzően megszűnik, mint ahogyan a költségek teljes egészének a bérleti díjba történő beszámítása megtörténik, a Bérlő a ráfordításai megtérítésére semmilyen jogcímen nem támaszthat igényt a Bérbeadóval szemben. Az esetlegesen szükséges hatósági, szakhatósági és közmű engedélyek beszerzése Bérlő feladata. Bérlő felelősséget vállal az elvégzett munkák szakszerűségéért a hatályos jogszabályoknak és a magyar szabványoknak megfelelően.

A működéshez estelegesen szükséges hatósági, szakhatósági és közmű engedélyek beszerzése Bérlő feladata és költsége. Bérlő felelősséget vállal az elvégezett munkák szakszerűségéért a hatályos jogszabályoknak és a magyar szabványoknak megfelelően.

6. Karbantartás, állagmegóvás:

A Bérlő a szerződés fennállása alatt köteles a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő állagmegóvásról és karbantartásról saját költségen gondoskodni.

A szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Bérlő nem tarthat igényt a karbantartási, állagmegóvási költségek megtérítésére, azonban az általa saját költségen felszerelt berendezési tárgyakat, az állag sérelme nélkül leszerelheti és elviheti, köteles azonban a helyiséget rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban visszaadni a Bérbeadó részére.

7. Közüzemi díjak:

Bérlő köteles a közüzemi órákat a saját nevére íratni a szerződés hatálybalépése napjától számított 30 napon belül, valamint a közüzemi költségeket határidőben megfizetni.

8. Pályázati biztosíték:

A pályázaton az vehet részt, aki a pályázat második fordulójában a pályázat benyújtására meghatározott határidejéig a pályázati biztosítékot Budaörs Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11784009-15390053-06530000 számú letéti számlájára átutalja. A pályázati biztosíték összege a megajánlott bruttó bérleti díj 3 havi összege.

Nem jár vissza a pályázati biztosíték

  • ha a nyertes pályázó az ajánlati kötöttség időtartamának lejárata előtt ajánlatát visszavonta,
  • a szerződés megkötése neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült más okból meghiúsul.

A befizetett pályázati biztosíték sikertelen pályázat vagy a pályázat eredménytelenné nyilvánítása esetén 15 munkanapon belül a letevő részére visszafizetésre kerül. A letét idejére kamat nem igényelhető.

A nyertes pályázó által befizetett pályázati biztosíték összege a bérleti szerződés megkötésével szerződéses óvadéknak minősül. Az óvadék visszajár a szerződés bármely okból történő megszűnése esetén, amennyiben a bérleti szerződésben foglaltak szerint annak felhasználására nem került sor.

9. Elővásárlási jog, előbérleti jog:

A Bérbeadó nem biztosít elővásárlási jogot, sem előbérleti jogot a Bérlő részére.

Az Ingatlant a bérlő a bérbeadó előzetes írásbeli hozzájárulásával albérletbe adhatja. Az albérleti szerződést írásba kell foglalni. Az albérleti szerződést, illetve annak módosítását a bérbeadónak jóváhagyás céljából meg kell küldeni.

Amennyiben a bérlő az Ingatlant albérletbe adja, úgy az albérlet hatálya alatt az albérleti díj 50

%-ával, de legalább a helyiségbér 20 %-ával növelt összegű helyiségbért köteles fizetni a bérbeadónak. A többlet-helyiségbér összegével a bérbeadó előzetes tárgyalásokat folytathat a bérlővel és az albérlővel. Amennyiben a bérbeadó a bérlőnek bérbeszámítást engedélyez, abban az esetben a bérlő a meghatározott helyiségbért a bérbeszámítás előtti helyiségbér alapul vételével köteles megfizetni.

10. Felmondás:

A bérleti szerződést mind a Bérbeadó, mind a Bérlő jogosult indokolás nélkül 60 napos felmondási idővel, a hónap utolsó napjára felmondani.

A Ptk. vonatkozó rendelkezéseinek, illetve a szerződéses kötelezettségek súlyos megszegése esetén Bérbeadó azonnali hatályú, rendkívüli felmondással élhet. A Bérlőnek a bérleti szerződésben vállalnia kell, hogy felmondási idő végére kiüríti és elhagyja az ingatlant, illetve azt, hogy kiköltözési kötelezettségét a bérleti szerződés hatályba lépési feltételeként közokiratba foglalja.

11. Pályázati feltételek:

11.1. A pályázaton az vehet részt, aki

  • természetes személy, vagy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átlátható szervezet,
  • a pályázati kiírás szerinti feltételeket vállalja,
  • a pályázat benyújtási határidejéig a pályázati biztosítékot megfizette és az erről szóló bizonylatot bemutatta.

11.2. Rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételi és Felújítási kötelezettség:

A pályázónak kötelezettséget kell vállalnia arra, hogy a pályázat megnyerése esetén elvégzi az a következő munkákat:

  • a helyiségek rendeltetésszerű használattá tételét, és a működéséhez szükséges engedélyeket beszerzi, eljárásokat lefolytatja
  • a pince szigetelése
  • a betegforgalmi bejáratnak a korábbi helyére történő áthelyezése, mely a Főépítész Iroda által előzetesen jóvágyott tervek alapján végezhető el.

12. Pályázat lebonyolítása:

Első forduló:

A pályázat első fordulójában bárki pályázatot nyújthat be, aki/amely megfelel a jelen pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek. Pályázati anyag a pályázónak az Ingatlan hasznosítására vonatkozó koncepciója, elképzelése.

A pályázat első fordulójában benyújtott pályázatokat a bíráló bizottság javaslata alapján a Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Ellenőrző és Vagyongazdálkodási Bizottsága bírálja el.

Második forduló:

A kiíró az első fordulóban pályázatot benyújtók közül kiválasztott pályázóktól ajánlatot kér be az Ingatlan bérleti díjára vonatkozóan. Bérbeadó azzal a pályázóval köt bérleti szerződést, aki/amely a második fordulóban az Ingatlan bérleti díjára a legmagasabb összegű bérleti díj megfizetését vállalja.

A pályázat második fordulója során a Kiíró Önkormányzat az első fordulóban pályázók közül azokat a pályázókat hívja fel ajánlattételre, amely pályázóknak az Ingatlan hasznosítására vonatkozó koncepciója, elképzelése az Önkormányzat településrendezési, településképi és az épület által ellátandó funkcióval kapcsolatos elképzeléséhez illeszkedik.

A pályázat második fordulójában benyújtott pályázatokat Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bírálja el a Képviselő-testület Pénzügyi Ellenőrző és Vagyongazdálkodási Bizottság javaslata alapján.

A Kiíró Önkormányzat az első fordulóban pályázatot benyújtók közül kiválasztott pályázóktól ajánlatot kér be az Ingatlan bérleti díjára.

13. A pályázat nyertese:

A pályázati résztvevők közül az a nyertes, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a második fordulóban az Ingatlan bérleti díjára vonatkozóan a legmagasabb összegű bérleti díjra tesz ajánlatot. Csak érvényes pályázat kerül elbírálásra.

14. Az ajánlati kötöttség:

A pályázat nyertesét az eredményről szóló közlés kézhezvételétől számított 45 napig ajánlati kötöttség terheli, amely ideig a pályázatában meghatározott feltételekkel köteles bérleti szerződést kötni.


15. A pályázat első fordulójában a pályázat benyújtásának határideje:

2025. július 31.

16. A pályázatra vonatkozó formai előírások:

A pályázatot

  • írásban,
  • aláírva, nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult cégszerű aláírásával,
  • a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (2040 Budaörs, Szabadság út 134.) személyesen (ügyfélfogadási időben),
  • 1 példányban, zárt borítékban kell benyújtani a pályázat tárgyának feltüntetésével: „Pályázat: Budaörs, 115/A/1 hrsz. alatti ingatlan bérlet”

17. A pályázatnak az első fordulóban legalább az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • a pályázó nevét, címét (székhelyét), egyéb azonosító adatait, telefon és e-mail elérhetőségét,
  • pályázó számlavezető pénzintézetének megnevezését, számlaszámát,
  • igazolás a pályázati biztosíték befizetéséről,
  • az Ingatlanra vonatkozó hasznosítási terveit, elképzeléseit,
  • elfogadja a rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételi kötelezettségét
  • elfogadja a kiírásban foglalt feltételek teljesítésére vonatkozó kötelezettségvállalást
  • az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 1. pontja értelmében átláthatónak minősül - nem természetes személy pályázó esetében,
  • a személyes adatok pályázattal összefüggő nyilvántartásához és kezeléséhez való hozzájárulást

18. A pályázatok bontása, hiánypótlás mindkét fordulóban:

A pályázatok bontására a Budaörsi Polgármesteri Hivatalban kerül sor, 3 fős bizottság jelenlétében, a benyújtási határidőt követően. A bontáskor ismertetni kell a pályázók nevét, címét/székhelyét, valamint a pályázat második fordulójában a megajánlott bérleti díjat.

A pályázatok bontását követően kerül megvizsgálásra a pályázat érvényessége.

Érvénytelen a pályázat, amennyiben:

  • a megjelölt pályázati határidőt követően nyújtották be,
  • a pályázó a pályázati biztosítékot nem fizette be,
  • a pályázat, vagy a pályázó nem felel meg a jelen kiírásnak és/vagy a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.

Amennyiben a benyújtott pályázat formai, vagy tartalmi szempontból hiányos, de a hiány pótolható, a Kiíró a pályázatok benyújtási határidejétől számított 15 munkanapon belül 8 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel a pályázót, amelynek keretében az előírt hiányosságok pótolhatók.

A pályázó a hiányt határidőben pótolja, ha a hiánypótlási határidő utolsó napján a felszólításban meghatározott dokumentumok Budaörs Város Önkormányzatához beérkeznek.

A hiánypótlási határidő nem hosszabbítható meg, elmulasztása esetén nincs helye igazolásnak. A hiánypótlási határidő elmulasztása, illetve a nem teljes körű hiánypótlás a pályázat elbírálásából történő kizárást eredményez.

A pályázaton gazdálkodó szervezet vagy polgári jogi társaság képviselője, mint pályázó egyidejűleg magánszemély pályázóként nem vehet részt.

19. A pályázat elbírálása:

Elbírálásra csak az érvényes pályázatok kerülnek.

Az értékelés szempontja a megajánlott bérleti díj összege.

Első forduló

A pályázatok értékelése:

A beérkezett pályázatokat az Önkormányzat értékeli, és az értékelés alapján választja ki azokat a pályázókat, akiket meghív a második fordulóba.

A beérkezett pályázatokat 4 fős bíráló bizottság értékeli.

A bíráló bizottság tagjai: Budaörs Város Önkormányzata Polgármesterének 3/2024. számú utasítása II.2. pontjában meghatározott feladatmegosztás szerinti alpolgármester, Budaörs Város főépítésze, a Műszaki Ügyosztály vezetője, valamint a Vagyongazdálkodási Iroda vezetője.

Az értékelés szempontjai:

  • településrendezési
  • településképi
  • az épületben megvalósítani kívánt funkció

A pályázat első fordulójában benyújtott pályázatokat a bíráló bizottság javaslat alapján a Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Ellenőrző és Vagyongazdálkodási Bizottsága bírálja el a beadási határidőt követő 45 napon belül.

A pályázók az eredményről a döntést követő 15 napon belül kapnak írásos tájékoztatást.

Második forduló

A pályázat második fordulójában benyújtott pályázatokat Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bírálja el a Képviselő-testület Pénzügyi Ellenőrző és Vagyongazdálkodási Bizottság javaslat alapján, a beadási határidőt követő 45 napon belül.

A pályázók az eredményről a döntést követő 15 napon belül kapnak írásos tájékoztatást.

A pályázat nyertese az eredményről szóló közlés kézhezvételétől számított 60 napon belül köteles a pályázat kiírójával bérleti szerződést kötni.

Abban az esetben, ha az Önkormányzat hirdet második helyezettet és a pályázat nyertesével nem jön létre a szerződés, akkor a bérleti szerződés a második helyezettel kerül megkötésre.

20. Eredménytelen a pályázati eljárás, amennyiben

  • az ajánlati határidőben nem érkezett érvényes pályázat,
  • a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati dokumentációban foglalt feltételeknek,
  • a legjobb érvényes ajánlat elfogadása veszélyeztetné az önkormányzati vagyongazdálkodást, illetve annak elfogadása előnytelen lenne az önkormányzat számára.

Fentieken túl az Önkormányzat fenntartja a jogot arra, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa, vagy a pályázati felhívást indokolás nélkül visszavonja.

21. Az ingatlan megtekinthető:

Az épület kezelőjével, a BTG Nonprofit Kft. Ingatlankezelési Csoportjával, a 06-23/421-597-es telefonszámon történt előre leegyeztetett időpontban.

22. Egyéb információk:

A pályázattal kapcsolatban további információ a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Műszaki Ügyosztály Vagyongazdálkodási Irodáján kapható (2040 Budaörs, Szabadság út 134., II. emelet 227. sz. iroda, tel.: +36 23/880-437).

A pályázat megjelenik Budaörs Város Önkormányzata honlapján (www.budaors.hu), a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetve a Budaörs Városi Televízióban, az ingatlan.com internetes portálján.

Budaörs, 2025.06.02.

Budaörs Város Önkormányzata